- Rzadko mamy okazję spojrzeć na biznes z perspektywy kobiet. I docenić, jak ważną rolę odegrały one w polskiej transformacji i budowie gospodarki rynkowej. Warto włączyć perspektywę kobiet w działania na rzecz rozwoju przedsiębiorczości w Polsce, w tym te, jakie będą podejmowane w oparciu o fundusze europejskie 20142020 – pisze w posłowiu do publikacji Dr Ewa Rumińska Zimny, Prezeska Międzynarodowego Forum Kobiet (MFK) przy Szkole Głównej Handlowej.
„Sukces jest Kobietą. Piękna twarz biznesu” to wyjątkowa publikacja, w której, twórczynie Wydawnictwa PressFactory oddają głos kilkudziesięciu przedsiębiorczym Polkom. Bohaterki książki reprezentują rozmaite branże, od urodowej przez gastronomię czy hotelarstwo, na odnawialnych źródłach energii czy edukacji kończąc.
Twórczynie wydawnictwa PressFactory: Anna Chodacka, Aneta Zadroga i Joanna Jałowiec, trzy młode, energiczne i pomysłowe kobiety, wydawcy książki „Sukces jest Kobietą”, same od kilku lat udowadniają, że biznes ma kobiecą twarz, to twarz sukcesu, marzeń, wytrwałości i kreatywności! Pięć lat temu założyły magazyn dla kobiet (dwumiesięcznik EksMagazyn). Dziś są ogólnopolskim, prężnie działającym wydawnictwem oraz aktywną agencją eventową. Na koncie mają setki kulturalnych przedsięwzięć i eventów, kampanii społecznych, produkcji wideo oraz realizacji telewizyjnych. – To bardzo ważne przedsięwzięcie, jedyne tego rodzaju w Polsce i fakt, iż do niego doszło i udało nam się zjednoczyć tyle tak różnych i wspaniałych bizneswoman, już jest ogromnym sukcesem polskich kobiet biznesu – podkreśla Aneta Zadroga, prezes Wydawnictwa PressFactory.
Wywiadów, nie tylko na tematy związane z biznesem, do książki udzieliły: Martyna Wojciechowska, Hanna Bakuła, Ewa Wachowicz, Ewa Kasprzyk.
Ewa Kasprzyk, aktorka: – Siła jest Kobietą, jak mówi jedna z bohaterek książki. A dla mnie Kobieta jest również inspiracją! Więc, Drogie Panie, wspierajmy się i motywujmy wzajemnie, z wdziękiem i lekkością bytu – pisze Ewa Kasprzyk, jedna z najpopularniejszych polskich aktorek, jedna z bohaterek książki.
Hanna Bakuła, pisarka: – Jeśli chodzi o facetów, mam właściwie jedną radę: unikać alkoholików i skąpców, reszta da się wychować. Nie musi być wysoki, nie może mieć nadwagi, bo umrze. Reszta mężczyzn jest idealna!
Martyna Wojciechowska, podróżniczka, dziennikarka, autorka książek dla dzieci:
Wszystkich bohaterów moich książek poznałam osobiście, nie umiem tworzyć fikcji literackiej. Zaprosiłam do współpracy psychologa dziecięcego, Dominikę Słomińską, ponieważ zależało mi na tym, żeby książki zawierały treści bezpieczne, takie, które nie będą dzieci traumatyzować, tylko uczyć, że świat jest różnorodny i takie sytuacje też się zdarzają.
Ewa Wachowicz, producentka telewizyjna: Prowadzenie własnej firmy wciąga, daje nam zastrzyk adrenaliny, to super sprawa. Natomiast musi istnieć, tak uważam, sfera prywatna. Potrzebny nam jest wentyl, odpoczynek, bo nie możemy być cały czas w pracy. Nie uważam, żeby taka postawa procentowała w dłuższej perspektywie. Musimy mieć swoją przestrzeń prywatną, firma tego nie zapełni.
Patronat honorowy nad publikacją objęło Międzynarodowe Forum Kobiet przy SGH. Patronaty medialne: Interia.pl, Money.pl, EksMagazyn, iWoman, Business Woman & Life.
Bohaterkami książki są:
*Hanna Bakuła, pisarka, felietonistka, artystka
*Kinga Balter, współwłaścicielka Kliniki Rzucania Palenia Allena Carra
*Anna Bialik, właścicielka firmy Argus
*Magdalena Bogulak, właścicielka Sharley. Instytut Zdrowia i Urody Medical SPA
*Sylwia Brzuska, właścicielka firmy Stara Mydlarnia
*Kinga Dołęga-Lesińska, założycielka firmy KinAds
*Joanna Grabiec, właścicielka firmy Villa Italia
*Agnieszka Jelonkiewicz, właścicielka firmy Akademia Stylu Agnieszki Jelonkiewicz
*Teresa Jonas, właścicielka firmy Błysk, inicjatorka sieci Drogerie Polskie
*Beata Kaczor, właścicielka firmy Orinoko
*Kasia Kasza, menager restauracji i eventów Good Company Restaurant
*Dorota Hamala-Lis, właścicielka Archisstudio Projekt
*Sylwia Lorens, właścicielka firmy Gino Rossi, śpiewaczka operowa
*Izabela Nowakowska, właścicielka centrum edukacyjnego „Pingwinek”, organizatorka warsztatów dla kobiet BABS i pomysłodawczyni portalu Rodzicecafe.pl
*Katarzyna Pachońska, współwłaścicielka firmy Pachońscy Klinika Dentystyczna
*Ewa Pawłowska, właścicielka firmy GoldenRose
*Sylwia Pfajfer, właścicielka SPN Nails & BEAUTICA
*Kamila Rowińska, właścicielka Rowińska Business Coaching
*Alicja Rudnicka, właścicielka firmy Szpilki po godzinach
*Siostry Hanna i Beata Smolicz oraz nestorka Teresa Smolicz, prowadzą rodzinny biznes – firmy produkujące oświetlenie: Hesmo, Ilumni i HaBeMa,
*Lucyna Sobieszek, właścicielka firmy LucyStyle
*Magdalena Sowa, współwłaścicielka firmy Esté Group
*Dominika Staniewicz, właścicielka firmy Adore HR
*Urszula Sumińska, właścicielka firmy BioOrganic
*Monika Toczyńska, właścicielka spółki Audix Polska
*Dorota Tworek, współwłaścicielka firmy Dorbud oraz Hotel Bristol Art & SPA Sanatorium
*Ewa Wachowicz, producentka telewizyjna
*Renata Izabela Wieczorek, właścicielka firmy Finezja Design
*Monika Zielska, właścicielka firmy Incarico
*Bożena Ziemniewicz, właścicielka szkoły językowej British Centre, radna sejmiku łódzkiego
Przedpremierowo i bezpłatnie egzemplarze książki otrzymali uczestnicy imprezy „All That Jazz”. Książka będzie dostępna w sprzedaży od 15 grudnia, razem z 25. numerem EksMagazynu, w promocyjnej cenie 9, 90 zł.
Partnerami premiery książki i Gali IV. Urodzin EksMagazynu byli:
O welcome drinki zadbała firma Wine4You (www.wine4you.pl), a poczęstunek dla Gości przygotowała jedyna w swoim rodzaju Good Company Restaurant (www.goodcompanyrestaurant.pl). Partnerzy Główni Gali to: włoska biżuteria modowa Laneve, która użyczyła biżuterię prowadzącym Galę: Annie Chodackiej i Anecie Zadrodze (www.laneve.pl), producent odzieży GoldenNumber, który ubrał Kadrę Kierowniczą Wydawnictwa (www.goldennumberwear.com), marka produkująca galanterię skórzaną Stefania (www.stefania.net.pl), marka Primamoda, która użyczyła butów współprowadzącemu Galę Jackowi Bilczyńskiemu (www.primamoda.com.pl), marka Andre Grand, w której garniturze wystąpił Jacek (www.andregrand.com.pl), marka produkująca elegancką odzież Semper, która ubierze założycielki wydawnictwa PressFactory i prowadzące Galę (www.semperfashion.eu), producent obuwia McArthur, który użyczył butów prowadzącym Galę (www.mcarthur.com.pl), firma Marwit (www.marwit.pl), Dealer BMW Bawaria Motors oraz marka Kati produkująca rajstopy Veera (www.kati.pl).
Atrakcje dla gości przygotowali ponadto: producent toreb Gawor Collection (www.gawor-collection.pl), marka kosmetyczna BeautyBloom, hotel SPA Aquarius (www.aquariusspa.pl), marka dermokosmetyków Synchroline (www.synchroline.pl).
O scenografię sceny zadbała pracownia florystyczna FloroDesign (www.florodesign.pl), dźwięk i sprzęt techniczny zapewniłą firma Brill Av Media (www.brillavmedia.pl), a videorelację opracowało DB 7 Studio (www.db7studio.pl). W specjalnym barze degustację przygotowała unikatowa, designerka DQ Vodka (www.dqvodka.com). Wsparcie kelnerskie zapewniła firma Staffer (www.staffer.com).
Gali IV. Urodzin EksMagazynu towarzyszył szczytny cel – cały dochód z Charytatywnej Aukcji Kawalerów oraz z charytatywnej loterii wizytówkowej z udziałem gwiazd przeznaczony został na rzecz fundacji Ewy Błaszczyk „Akogo?” Zebraliśmy ponad 8 tys. zł! Dziękujemy!
W części artystycznej dla gości zaśpiewała utalentowana śpiewaczka operowa Magdalena Pilarz-Bobrowska, która zaprezentowała publiczności swoje musicalowe wydanie. Galę uświetniło show Kafri z Bandit Queen Circus (www.bqcircus.pl), uczestniczki programu „Mam talent”. Wykład na temat uwodzenia poprowadził Grzegorz Cieślik, trener relacji damsko-męskich z HolisticMind (www.holisticmind.pl).
O fryzury prowadzących zadbał Łukasz Kropski, Fryzjerstwo PJ (www.piotrjesionkiewicz.pl)
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.