Kobiety z pokolenia Millenialsów zmagają się z wieloma właściwymi dla ich wieku zmianami w codziennym życiu, m.in. nagromadzeniem zadań do wykonania. Międzynarodowe badanie „Millennial and Contraception – Why do we forget?” („Kobiety z pokolenia Millenialsów i antykoncepcja – dlaczego zapominamy?”) sugeruje, że zmiany, których panie doświadczają na co dzień przynoszą im sporo stresu. To z kolei prowadzi do częstszego zapominania o zwyczajowych czynnościach – włącznie z zażywaniem pigułki antykoncepcyjnej.
O tym, że współczesne kobiety mają sporo na głowie świadczy też fakt, że w minionym roku doświadczyły one przeciętnie dwóch ważnych zmian. W niektórych przypadkach, było ich nawet sześć. Trzy czwarte badanych (75%) przyznało, że zmiany te spotęgowały ich stres. Czasami chodziło o rozstanie z wieloletnim partnerem, a innym razem o nieoczekiwany zwrot w karierze zawodowej – niezależnie od tego, czym dokładnie była ta zmiana, potrafiła wprowadzić sporo zamieszania.
Jak się okazało, kobiety z „Pokolenia Y”, które brały udział w badaniu i codziennie stosowały antykoncepcję często zapominają o takich kwestiach jak zażycie pigułki, zmycie makijażu przed snem czy naładowanie telefonu. Blisko 40% z nich przyznaje też, że w ubiegłym miesiącu przynajmniej raz zapomniało o zażyciu pigułki. Sporo było również tych pań, które zapomniały o zażyciu jej nawet raz w tygodniu lub częściej. Dlaczego? Kobiety najczęściej jako powód podają przechowywanie jej w niewidocznym miejscu lub natłok pracy.
- Podczas gdy niektóre czynności, o których zapominają młode dojrzałe kobiety, takie jak zapomnienie o zmyciu makijażu przed snem, mają minimalne konsekwencje dla dalszego życia, inne, np. konieczność codziennego zażywania pigułki antykoncepcyjnej, mogą mieć konsekwencje decydujące o kształcie dalszego życia i zmuszające do zmiany wcześniejszych planów. Kobiety powinny porozmawiać ze swoim lekarzem, aby poznać wszystkie dostępne możliwości i móc wybrać tę, która jest dla nich najlepsza i najlepiej dopasowana do ich stylu życia – zauważa dr Tina Peers,
Źródło: Omega Communication
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.