„Sukces jest Kobietą. Pasja, biznes, inspiracja” to zbiór kilkudziesięciu wywiadów z przedsiębiorczymi Polkami, które w ekskluzywnych rozmowach, odtajniają historie budowania swoich firm i marek. To także zbiór bardzo trafnych uwag i spostrzeżeń na temat kobiecej przedsiębiorczości i kobiet na rynku pracy, w ogóle.
- Rozmowy w tej edycji „Sukces jest Kobietą”, to prawdziwa skarbnica wiedzy i kilkadziesiąt „case studies”, które są przykładem m.in. tego jak biznes rozpocząć, przetrwać chwile kryzysu czy jak potencjał firmy rozwinąć. To unikalna wiedza! – mówi Anna Chodacka-Penier, kierownik projektu, z Grupy Medialnej Lifestyle. – Tym bardziej cieszymy się, że z roku na rok wspiera nas coraz więcej dobrych marek, którym bliska jest idea wsparcia kobiecego biznesu. W tym roku naszymi partnerami są między innymi koncern farmaceutyczny AMARA czy Mitsubishi Motors – dodaje.
Firma Mitsubishi Motors rozpoczęła działalność w Polsce w 1995 roku, powołując do życia spółkę MMC Car Poland, która stała się wyłącznym dystrybutorem samochodów marki Mitsubishi na terenie naszego kraju. Do dnia dzisiejszego z salonów Mitsubishi wyjechało prawie 55 000 samochodów. Sieć dealerska Mitsubishi Motors w Polsce składa się z 40 przedstawicielstw handlowych i ponad 44 punktów serwisowych na terenie całego kraju. Łącznie pracuje w tych placówkach ponad 1100 osób odpowiedzialnych za kontakt z klientem oraz zapewniających mu pomoc serwisową. Są to wysokiej klasy specjaliści, którzy przeszli szereg szkoleń, aby móc godnie reprezentować markę Mitsubishi i zapewnić klientom profesjonalną obsługę. Samochody marki Mitsubishi wyróżniają się sportową sylwetką, osiągami i niezawodnością. Tradycja sportowych sukcesów, precyzja wykonania i doskonałe parametry techniczne uczyniły z aut Mitsubishi przedmiot pożądania kierowców na całym świecie.
Grupa PGD to pierwsza polska grupa dealerska; prekursor wielomarkowości w Polsce i pierwszy polski dealer, który utworzył (wielomarkowy) salon samochodowy za granicą. Grupa PGD działa zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu, traktując je jako fundament właściwych relacji z otoczeniem. Jako założyciel i członek Związku Dealerów Samochodowych, Grupa przestrzega w swojej działalności wyznaczonych standardów etycznych. Dlatego stosuje politykę CSR i Kodeks Etyczny, w których są zawarte m.in. zasady dobrych praktyk biznesowych.
- Honorowy Patronat nad publikacją objął Prezydent Słupska Robert Biedroń. Jesteśmy zaszczyceni, że polityk, któremu bardzo bliska jest idea wyrównywania szans kobietom, wsparł nasze działania. W rozmowie z Robertem Biedroniem można przeczytać w jaki sposób wdraża ją w życie – podkreśla Aneta Zadroga, wydawca i współtwórczyni projektu „Sukces jest Kobietą”.
FRAGMENTY WYWIADÓW:
Robert Biedroń, Prezydent Słupska: „(…) Uważam, że demokracja bez kobiet to tylko pół-demokracja, bo duża część osób nie bierze wtedy udziału w różnych procesach. To trzeba zmieniać! Widzę jak wiele zyskujemy dzięki obecności kobiet w życiu publicznym, bo wprowadzają właśnie te wartości, które często sprawiają, że świat staje się lepszy, bardziej różnorodny, wartościowy. Dlatego też z pełnym przekonaniem wspieram kobiety w tym wszystkim. Są oczywiście też kobiety, które mnie wspierają, to jest obopólne.”
Urszula Nowakowska, Centrum Praw Kobiet: „Sukces jest Kobietą” to ważny społecznie projekt. Pomimo wielu zmian, które zaszły w naszym kraju w rolach, jakie pełnią kobiety i mężczyźni w życiu społecznym, zawodowym oraz rodzinnym, kobiety wciąż mają problem w określaniu swoich dokonań mianem sukcesu. Wciąż jesteśmy zbyt skromne i nie tylko nie potrafimy mówić o swoich dokonaniach i ich eksponować, ale nierzadko same minimalizujemy ich znaczenie! (…) Projekt „Sukces jest Kobietą”, pokazując kobiety, które w różnych obszarach odniosły sukces, ich drogę do jego osiągnięcia, stanowi niewątpliwie inspirację dla innych i przyczynia się do przełamywania tej niczym nieuzasadnionej skromności oraz niepewności kobiet, zachęca do innego spojrzenia na swoje życie i na to, co udało nam się osiągnąć. Dziękuję całemu Zespołowi Grupy Medialnej Lifestyle za tę inicjatywę oraz wysiłek włożony w realizację tego ważnego społecznie projektu.”
Istotnym elementem publikacji są rozmowy ze znanymi Polkami, które dzielą się z czytelnikami swoimi historiami i radami, jak udało im się osiągnąć tytułowy „sukces”. W tym wydaniu goszczą: Beata Tadla, Paulina Młynarska, Joanna Jędrzejczyk czy Paulina Smaszcz-Kurzajewska.
Joanna Jędrzejczyk: „(…) Przede wszystkim chcę przekazać, by wierzyć w siebie, wierzyć w ludzi i dzielić się dobrem, bo to zawsze wraca. Nigdy się nie poddawać! Można trochę zwolnić, wiadomo, bo nie ma sensu ciągle być w pędzie, gdy jesteśmy zmęczeni i łapiemy chwile zwątpienia, ale nigdy nie możemy przestać. Nie wolno nam się poddać. Jeśli chcemy zmian, musimy zacząć od siebie. Bo jeśli nie podejmiemy próby, to nikt za nas tego nie zrobi.”
Beata Tadla: „(…) Wszyscy jesteśmy ludźmi i mamy słabości. Ale rzeczywiście kobiety mają takie cechy, które mogą wykorzystać do tego, żeby świat był lepszy, w życiu, pracy, działalności społecznej. Bardzo mi się podoba, kiedy tak się dzieje. Kobiety mają też moc, gdy wzajemnie się wspierają. Ta solidarność kobiet (oczywiście nadal jest jej ciągle za mało!) jest bardzo ważna. Kiedy kobieta usłyszy od drugiej kobiety, że robi coś dobrze, dostanie komplement, to ten komplement będzie dla niej sto razy ważniejszy niż ten otrzymany od mężczyzny. Dobrze jest, kiedy jesteśmy wobec siebie szczere, kiedy się wspieramy. Uważam, że idea solidarności kobiet musi się rozwijać.”
Paulina Młynarska: „(…) Kobieta sukcesu to ktoś, kto ma duży zapas wiary w siebie, poczucie własnej wartości, dzięki któremu nie obawia się porażek, nie boi się ryzyka. Porażkę odbiera jako formę nauki, a ryzyko wpisuje w codzienne życie. Kobieta sukcesu nie musi jak dla mnie mieć dużo pieniędzy, ani super wyglądu. Znam mnóstwo kobiet sukcesu, na całym świecie – to są kobiety po prostu szczęśliwe, uśmiechnięte, zarażają optymizmem, są serdeczne, sprawiają, że czujemy się przy nich bezpiecznie, bo one same się tak czują.”
Paulina Smaszcz-Kurzajewska: „(…) Ważne jest to, aby zwyczajnie kobietom dać szansę! Nie chodzi mi o to, żeby mężczyźni z czegoś rezygnowali, ale „posunęli się na ławce”. Realnym problemem jest to, że kobiety mają mniejszą pewność siebie niż mężczyźni. Same sobie utrudniają wiele sytuacji. Prosty przykład w mojej firmie, np. kiedy istnieje możliwość awansu. Kobieta zastanawia się czy da radę, a co zrobi facet? On zapyta ile będzie zarabiał! On nie ma problemu, nie zastanawia się czy da radę! Dlatego tak bardzo potrzebne jest wspieranie kobiet w ich dążeniach. Zarówno ze strony państwa, rodziny, czy partnera. Cieszę się, że jednak coraz bardziej da się zauważyć, że kobiety chcą sięgać po więcej.”
Patroni i partnerzy projektu: Róża Thun, Centrum Praw Kobiet, Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Radio Kolor!, portalmedialny.pl.
Publikację, która w tym roku ma format A4 i aż 276 stron, w cenie 29,90 zł będzie można nabyć w Empikach na początku grudnia 2017.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.