W mieście Douai we Francji mieści się fabryka samochodów marki Renault. To właśnie stąd wyjeżdżały legendarne modele jak Renault 5, Renault 19 czy Megane i Scenic. Przodkiem Scenica w prostej linii był Megane Scenic – protoplasta całego segmentu kompaktowych vanów. Nowy Scenic łaczy atrybuty dwóch poprzednich wersji, zapewniając swoim pasażerom jeszcze więcej przestrzeni i komfortu… Dotychczas sprzedano ponad 3 300 000 sztuk Scenic’ów. Nowy model z pewnością tę sprzedaż podniesie.
Wygląd
Kompaktowa sylwetka Scenica ma proporcje charakterystyczne dla hatchbacków. Całość charakteryzuje się napiętą linią, sportowym przodem i opadającym dachem. Tylne światła swoim kształtem nawiązuję do bummerangu. Wzorem ostatnio panującej mody, również o Scenic ma szerszy niż dotychczas rozstaw kół, co w połączeniu z pełnymi błotnikami i potężnymi nadkolami dodaje jego sylwetce cech masywności.
Wnętrze
Dzięki dużym szybom wnętrze Scenica jest bardzo doświetlone. Przesunięte ku tyłowi słupki przedniej szyby sprzyjają polepszeniu widoczności. Dużo miejsca dla pasażera z przodu, komfort dla pasażerów z tyłu. Projektantom udało się stworzyć konstrukcję oferującą kierowcy pozycję dotychczas zarezerwowaną dla klasycznych wersji samochodów. Każdy z vanów Renault słynie ze schowków umieszczonych w swoim wnętrzu. Nie inaczej jest w tym przypadku. Oparcia również zostały wyposażone w składane stoliki lotnicze. Wyświetlacz umieszczony w centralnym miejscu deski rozdzielczej został wykonany w technologii TFT LCD. W pełni zintegrowany system nawigacji satelitarnej, zbudowany we współpracy z firmą TomTom sprawdza się bardzo dobrze. Na liście wyposażenia widnieje również kamera ułatwiająca manewr cofania – sprawdzona zarówno w mieście, jak i poza nim, spisuje się bardzo dobrze, choć zdarza jej się ostrzegać zbyt szybko przed zbliżającą się przeszkodą oraz system audio – Arkamys – który tworzy trójwymiarową scenę dźwiękową.
Komfort
Nowy Scenic spisuje się świetnie zarówno na trasie, jak i w zatłoczonym mieście. Prowadzi się lekko: wspomaganie kierownicy, sprawna nawigacja, możliwość skonfigurowania telefonu z samochodem – to wszystko daje duży komfort jazdy i – nie rozpraszając, pomaga skupić się na przyjemności prowadzenia. Dodatkowym atutem jest możliwość ustawienia maksymalnej prędkości na trasie – bardziej działa to jako ciekawostka, głównie, jeśli za kierownicą siedzi mężczyzna, ale tę funkcję również można poczytać za plus auta. Pomimo dużych gabarytów, prowadząc nie czuje się rozmiaru pojazdu, wręcz przeciwnie, wyposażenie i nadwozie sprawiają, że czujemy się, jak byśmy kierowały małym miejskim autkiem. Co ważne – nie przeraża również wizja parkowania – to dobra informacja głównie dla tych pań (i panów), którzy miewają kłopoty z ustawieniem auta na miejscu parkingowym. Możliwość regulowania temperatury osobno dla kierowcy i osobno dla pasażerów to kolejna, przydatna ciekawostka. Bardzo pojemny bagażnik sprawia, że do auta można zapakować naprawdę sporo. Poza wózkiem dziecięcym i toną zakupów, znajdzie się jeszcze sporo miejsca na bagaże i inne niezbędne podczas wyjazdu rzeczy, która każda kobieta musi ze sobą zabrać. W tym wypadku można być pewnym, że wszystko się zmieści! EksMagazyn przetestował nowego Scenica w teamie kobiecym, męskim i rodzinnym. Wniosek jest jeden – im dłużej prowadzi się to auto, tym więcej komplementów na jego temat można powiedzieć. Samochód wart jest polecenia – zarówno dla rodzin z dziećmi, jak i zwykłych miłośników komfortowej jazdy.
Podstawowe dane:
Renault Scenic SL Tom Tom Edition
Rok produkcji:2012
Skrzynia biegów: manualna
Moc:110 KM (81 kW)
Rodzaj paliwa: olej napędowy (diesel)
Liczba drzwi:4/5
Dodatkowe wyposażenie:
ABS, elektroniczne lusterka, klimatyzacja, system nawigacji, centralny zamek, poduszka powietrzna, radio / CD, wspomaganie kierownicy, immobiliser, komputer, tempomat, czujnik deszczu, ESP, światła przeciwmgłowe, czujnik parkowania
Opis:
– system nawigacji Carminat TomTom
– radioodtwarzacz CD MP3, Bluetooth
– kierownica pokryta skórą
– elektrycznie podnoszone szyby przednie i tylne
– środkowa konsola z podłokietnikiem i schowkiem
– zapalniczka + przenośna popielniczka
– fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego, fotel pasażera składany
– światła przeciwmgłowe
– wycieraczki przedniej szyby o zmiennej częstotliwości pracy z czujnikiem deszczu
– centralny zamek
– karta Renault
– automatyczny hamulec postojowy
– klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
– nawiew na tylne miejsca
– system wspomagania nagłego hamowania (AFU)
– regulator-ogranicznik prędkości
– system ABS
– system mocowania fotelika dla dziecka Isofix
– system kontroli toru jazdy ESC + system wspomagania przy ruszaniu
– system wspomagania parkowania przodem i tyłem z kamerą cofania
– żaluzje na bocznych tylnych szybach
Samochód do testów udostępnił: ANNDORA SP. Z O.O. - AUTORYZOWANY DEALER RENAULT
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.