Rexton 06
Aneta Zadroga
26/04/2017

Duży SUV: do miasta i na obrzeża!

Gdybym miała polecieć dobrego SUVa nie tylko na jazdę po mieście i rodzinną wycieczkę (bagażnik jest bardzo pojemny, a jeśli zależy nam na liczbie pasażerów a nie walizek, też da się zrobić – REXTON jest 7-osobowym autem), z czystym sumieniem poleciłabym Wam ten model. Dlaczego? Zapraszam do lektury!

„Kobiety wybierają luksus w rozsądnej cenie – samochody SsangYong” – tak twierdzi dystrybutor marki i zaprasza nas do przetestowania swoich aut.

Doskonale – myślę i wybieram model REXTONa, czyli „prawdziwego SUV’a”, którego wydający mi do testów przedstawiciel zachwala z iskierką w oku. „Będzie Pani zadowolona, on tak jeździ” – uśmiecha się. Dostaję auto na niemal tydzień, więc jestem pewna, że testy będą różnorodne i miarodajne, tym bardziej, że chętnie sprawdzę, czy polecający auto przedstawiciel marki nie ściemnia. W końcu ma przed sobą kobietę, a jak wiadomo, te nie do końca znają się na motoryzacji i liczy się dla nich głównie piękny wygląd i to, żeby auto pasowało do koloru paznokci. Na szczęście dla tych testów, ja, poza oczywistymi korzyściami wizualnymi, cenię sobie praktyczność, bezpieczeństwo i wygodę.

Samochód dla kobiety? „Niezawodny, bezpieczny, ekonomiczny, a dodatkowo wielofunkcyjny i oczywiście zapierający dech w piersi, zarówno w kwestii wyglądu jak i wyposażenia.” – tak twierdzi producent opisując modele swojej marki. Co mogę dodać od siebie? Że musi być praktyczny, a przy tym olśniewający i to każda z nas, kobiet rozumie na swój własny sposób (producenci i dystrybutorzy nie mają więc łatwego zadania, ale nikt nie mówił w końcu, że łatwo będzie, zwłaszcza dziś na rynku motoryzacyjnym!)

SsangYong już od ponad 60 lat jest obecny na rynku motoryzacyjnym, a od lat 80′ specjalizuje się przede wszystkim w produkcji samochodów z napędem 4×4 i SUV-ów. To zobowiązuje, zwłaszcza, że REXTON został mi tak pięknie zareklamowany przez wydającego auta, że aż nie mogę się doczekać, kiedy zabiorę to auto na prawdziwą przejażdżkę w miejsca, do jeżdżenia po których zostało stworzone!

Najpierw jednak czeka mnie jazda po mieście, bo muszę doprowadzić auto z salonu do redakcji. Do nowych warunków za kierowniczą przyzwyczajam się szybko, producent mi to ułatwił. Automatycznie regulowane siedzenie kierowcy (bardzo sympatyczne rozwiązanie, choć jak dla mnie siedzenie mogłoby być jeszcze nieco niżej), wspomaganie kierownicy, kamera cofania i czujniki z przodu i z tyłu auta pozwalają przyzwyczaić się do tego, że jeździmy i parkujemy całkiem dużą bestią, a nie jakimś „modelem mini”. Test jazdy po mieście moje nowe auto przechodzi i zdaje na piątkę. Szóstki nie dam, bo nie można tak od razu. Parkowanie jest proste i przyjemne (a nigdy nie byłam jego fanką). Wbrew swoim gabarytom, auto mieści się wszędzie, gdzie powinno i w dodatku zwraca uwagę (to w końcu mało znany w Polsce model, a bardzo wyględny). O regulacji lusterek, ułatwieniach w postaci wbudowanej nawigacji i całkiem dobrego nagłośnienia nie będę się rozpisywać, bo te rzeczy są dla mnie standardem w autach tej klasy, powiem tylko, że w REXTONie działają bez zarzutu.

Po wycieczce miejskiej, w związku z tym, że auto trafiło do mnie na długi weekend, pora zabrać je na prawdziwą przygodę, czyli w teren! To też czynię, wybieram się na 2 dni na Mazury, aby sprawdzić, czy ten model poradzi sobie z drogami, które z asfaltem nie mają wiele wspólnego. Pierwszą przejażdżkę po dotarciu do miejscowości Mrągowo, wybieram trasą popularnych rajdów firmowanych przez markę stacji paliwowych, które każdego roku latem rozgrzewają miłośników czterech kółek na bezdrożach do czerwoności. Trasa mojego przejazdu ma jakieś 30 kilometrów więc jest ułamkiem rajdu, ale proszę mi wierzyć, więcej taryfy ulgowej tu nie ma. Ruszam więc przez wspaniałe Mazury, jadąc po lokalnych drogach i wykorzystując wszystkie swoje umiejętności manewrowania autem tak, by jechać jak najszybciej (co w tych warunkach oznacza maks 50 km na godzinę, no w porywach 70), jak najbezpieczniej – tak, bym czuła się najbardziej komfortowo. Ja i mój towarzysz podróży, który po pierwszych 5 kilometrach przekonał się do auta w 100 procentach. Okazało się, że REXTON, pomimo pięknego zewnętrza, daje radę na może nie najtrudniejszej, ale bardzo wymagającej trasie. Po jej zakończeniu, przepięknie obłocony, przedefilował przez miasto z dumą, a ja wraz z nim, gdyż nie spodziewałam się tak przyjemnej jazdy po tak nieprzyjemnych drogach. Choć na zakończenie tej podróży wybrałam bardzo górzyste pole, przypominające fragmentami ulice cudnego San Francisco i – proszę sobie wyobrazić – auto dało radę bez najmniejszych problemów. Trochę co prawda w tym „polowym, górzystym terenie” irytowały te czujniki parkowania, ostrzegające przed przeszkodą, ale na szczęście (dla nich i dla auta), nie spotkały się z prawdziwą.

Podsumowując, gdybym miała polecieć dobrego SUVa nie tylko na miasto i rodzinną wycieczkę (bagażnik jest bardzo pojemny, a jeśli zależy nam na liczbie pasażerów a nie walizek, też da się zrobić – REXTON jest 7-osobowym autem), z czystym sumieniem poleciłabym Wam ten model. Lekko i przyjemnie się prowadzi, dobrze wygląda, silnik działa tak, jak powinien, na trasie przyspieszając w odpowiednich momentach bez zarzutu, w terenie zdaje dość trudny egzamin i nadal przyjemnie się prowadzi. Tyle mojej opinii, resztę potwierdzają techniczne fakty:

WYPOSAŻENIE REXTONA:

Mechaniczne
•    2,2-litrowy silnik Diesla e-XDi o mocy 178 KM z filtrem cząstek stałych (CDPF)
•    Napęd na 4 koła z reduktorem i możliwością przełączania trybu w czasie jazdy
•    6-stopniowa ręczna skrzynia biegów ze wskaźnikiem zmiany biegów
•    7-biegowa automatyczna skrzynia biegów E-Tronic z trybem zimowym (prod. Mercedes-Benz)
•    Przełącznik gałki zmiany biegów dla większej dynamiki jazdy
•    Zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu ze sprężynami śrubowymi
•    Pięciowahaczowe zawieszenie z tyłu ze sprężynami śrubowymi
•    Pochłaniające siłę uderzenia ośmiowahaczowe zawieszenie z tyłu
•    78-litrowy bak paliwa
•    Hydrauliczne wspomaganie kierownicy
•    Wspomaganie kierownicy z czujnikiem prędkości

Wygląd
•    Reflektory projekcyjne o regulowanej wysokości
•    Reflektory HID o regulowanej wysokości
•    Chromowana maskownica
•    Chromowana maskownica z kamerą przednią – wyposażenie opcjonalne
•    Aerodynamiczne wycieraczki przednie
•    Lusterka zewnętrzne na drzwiach ze wskaźnikami diodowymi (LED)
•    Zewnętrzne klamki w kolorze nadwozia
•    16-calowe felgi aluminiowe z oponami 235/75 (bez kołnierza)
•    16-calowe felgi aluminiowe z oponami 255/70 (bez kołnierza)
•    18-calowe felgi aluminiowe z oponami 255/60 (Diamond cut)
•    Opony Bridgestone
•    Nierdzewne listwy boczne
•    Chromowane nakładki progowe
•    Stylowy reling dachowy
•    Boczny stopień
•    Zespolone światła tylne z diodowymi (LED) światłami mijania
•    Tylny spojler z wysoko zamontowanym światłem hamowania
•    Otwierana tylna szyba ze spojlerem deluxe
•    Krótka antena
•    Przyciemniane szyby
•    Koło dojazdowe
•    Zestaw do naprawy opon
•    Akustyczna osłona silnika
•    Nierdzewne nakładki progowe
•    Chromowana końcówka rury wydechowej
•    Hak holowniczy i mocujący
•    Bezpieczny szyberdach ze sterowaniem elektrycznym
•    Metalowe akcenty wykończenia deski rozdzielczej, konsoli i drzwi
•    Drewnopodobne akcenty wykończenia deski rozdzielczej, konsoli i drzwi

Bezpieczeństwo
•    Nadwozie samonośne z ramami szczątkowymi chroniące przed skutkami kolizji z przodu
•    Boczne belki przeciwuderzeniowe chroniące przed skutkami kolizji bocznych
•    Poduszki powietrzne z przodu dla kierowcy i pasażera
•    Pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami obciążenia
•    Poduszki powietrzne z boku
•    4-kanałowy ABS
•    Elektroniczny program stabilizacyjny (ESP) ze wspomaganiem hamowania awaryjnego, kontrolą zjazdu ze wzniesienia (HDC) i aktywną ochroną przed dachowaniem (ARP)
•    Wentylowane tarcze hamulcowe z przodu
•    Tarcze hamulcowe z tyłu
•    Przednie czujniki parkowania
•    3-stopniowy system ostrzegania przed przeszkodą podczas cofania
•    Lampki oświetlenia drzwi
•    Przednie lampy przeciwmgielne
•    Przednie diodowe (LED) lampy przeciwmgielne – wyposażenie opcjonalne
•    Tylne lampy przeciwmgielne
•    Immobiliser
•    Blokada zamków tylnych drzwi dla ochrony dzieci
•    Automatyczna blokada zamków drzwi w czasie jazdy
•    Bezpieczna kolumna kierownicy
•    ISOFIX i uprząż do mocowania fotelika dla dziecka
•    Sygnał przypominający kierowcy o konieczności zapięcia pasa
•    Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
•    Bezpieczne domykanie szyb
•    Widoczny numer VIN
•    System monitorujący ciśnienie w oponach
•    Diodowe (LED) światła do jazdy dziennej

Wygoda
•    Elektroniczny tempomat
•    Odmrażacz przednich wycieraczek
•    Regulacja ustawienia świateł przednich
•    Tylna wycieraczka ze spryskiwaczem
•    Podgrzewana szyba tylna z czujnikiem czasowym
•    Zdalne sterowanie kluczykiem z kluczykiem składanym i przyciskiem alarmu
•    Podświetlana stacyjka
•    Funkcja oszczędzania akumulatora
•    Przyciemniane lusterka wsteczne na drzwiach, elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane
•    Elektrycznie sterowane, składane lusterka boczne
•    Konsola wskaźników LED o podwyższonej czytelności
•    Szyba przednia zatrzymująca promieniowanie słoneczne i tłumiąca hałas
•    Przyciemniane szyby (tylne drzwi, tylne okienka, szyba w klapie bagażnika)
•    System audio MP3 CDP w rozmiarze 2DIN
•    7-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości z przesyłaniem muzyki oraz podłączeniem do kamery tylnej i smartfonu
•    Kontrolki systemu audio umieszczone na kierownicy
•    System RDS
•    Złącza USB, AUX i HDMI
•    Zestaw bezprzewodowy Bluetooth
•    Sześć głośników
•    Gniazdka prądu stałego 12V – w górze deski rozdzielczej, pod fotelem pasażera z przodu i w przestrzeni bagażowej
•    Dodatkowe schowki pod komorą bagażnika
•    Wieszaki na płaszcze z tyłu samochodu
•    Przenośna, podświetlana popielniczka
•    Górna konsola
•    Zegar cyfrowy w desce rozdzielczej
•    Podwójne siłowniki gazowe w masce i klapie bagażnika
•    Wygodna centralna konsola ze schowkiem
•    Ręczna regulacja pasów bezpieczeństwa na słupku B
•    Kieszenie na mapy w drzwiach
•    Rozkładane uchwyty na kubki, z przodu i z tyłu
•    Osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami
•    Schowek z przodu dla pasażera
•    Osłona przestrzeni bagażowej, siatka ochronna i zabezpieczająca
•    Skórzane wykończenie kierownicy z akcentami metalicznymi lub drewnopodobnymi
•    Podgrzewana kierownica
•    Wycieraczka

Fotele
•    8-stopniowa elektryczna regulacja fotela kierowcy
•    4-stopniowa elektryczna regulacja przedniego fotela pasażera
•    Fotele w 3 rzędzie mogą być złożone na płasko w celu zwiększenia przestrzeni bagażowej
•    Ustawienia pamięci (dla trzech kierowców) dla pozycji fotela i lusterka na drzwiach
•    4-stopniowy (przesuwanie i nachylenie) łatwy tryb dostępu do fotela kierowcy
•    Wentylowane przednie fotele
•    Podparcie odcinka lędźwiowego  fotela kierowcy
•    Podgrzewane fotele przednie z 5 ustawieniami
•    Podgrzewane fotele z tyłu
•    Regulowane zagłówki w fotelach z przodu
•    Fotele w 2 rzędzie składane w układzie 60:40 ze składanym centralnym podłokietnikiem
•    Brązowa tapicerka skórzana dla czarnej kolorystyki wnętrza
•    Luksusowa tapicerka skórzana
•    Tapicerka z TPU
•    Atrakcyjna tapicerka materiałowa dla beżowej kolorystyki wnętrza
•    Atrakcyjna tapicerka materiałowa o podwójnym splocie Rachel dla czarnej kolorystki wnętrza

Klimatyzacja
•    Nagrzewnica pozystorowa (PTC)
•    W pełni zautomatyzowana klimatyzacja z czujnikiem temperatury i pomiarem temperatury na zewnątrz
•    System kontroli jakości powietrza
•    Tylny przewód wentylacyjny dla lepszej cyrkulacji powietrza
•    Dwa filtry powietrza

Więcej o aucie na: www.ssangyong.pl i na FB marki: www.facebook.com/SsangYongPolska/?fref=ts

Rexton 06
Rexton 06

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.