Uczestniczki Akademii miały okazję do nabycia m.in. praktycznej wiedzy pomocnej w prowadzeniu własnej działalności firmy, dowiedziały się, jak kreować swój wizerunek, jak obserwować rynek i dostosować do jego potrzeb swój biznes, a także jak zwiększyć sprzedaż i jak budować relacje – te biznesowe i te osobiste.
Akademię otworzyły: Jolanta Żyśko – rektor Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji Grupy Uczelni VISTULA oraz właścicielki GM Lifestyle, twórczynie projektu „Sukces jest Kobietą”: Anna Chodacka-Penier i Aneta Zadroga.
Prelegentki dzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem. Olga Wilińska z firmy IBI.pl opowiedziała o tym, jaki rodzaj reklamy wybrać dla swojej działalności, rektor Jolanta Żyśko podkreślała, jak ważne są marzenia w dążeniu do zawodowych (i nie tylko) sukcesów, Monika Toczyńska, Prezes Kancelarii Audi x Polska sp. z o.o. w bardzo inspirującym słuchaczki wykładzie przedstawiła zagrożenia jednoosobowej działalności gospodarczej.
Agnieszka Nowak-Motyka reprezentująca firmę Kotrak S.A. opowiedziała o dywersyfikacji produktów i rynków, prezentując swoją firmę jako przyjazną kobietom, bowiem blisko 40 proc. zatrudnionych w Kotrak S.A., mimo typowo „męskiej” branży nowych technologii, stanowią kobiety. Marzena Miaśkiewicz, Prezes Doceo Sp. z o.o. wygłosiła wykład motywacyjny „O sile kobiet” dowodząc, jak ważne są spotkania, z których można czerpać energię oraz inspirację do dalszego działania.
Akademia zakończyła się konkursem z nagrodami, które ufundowali partnerzy, czyli marka naturalnych kosmetyków VIANEK oraz marka dermokosmetyków AMADERM.
Akademia Wiedzy i Sukcesu jest częścią projektu „Sukces jest Kobietą”, który co roku finalizowany jest wydaniem książki z kilkudziesięcioma wywiadami z przedsiębiorczymi Polkami. Publikacji i działaniom promującym kobiecą przedsiębiorczość towarzyszy Akademia Wiedzy i Sukcesu. – Akademia, to kolejny z elementów projektu „Sukces jest Kobietą”, który wdrażamy w życie. Oprócz dużej dawki motywacji i inspiracji, które można znaleźć co roku w książce, chciałyśmy dać kobietom także praktyczną wiedzę niezbędną do budowania własnego biznesu. Odpowiedzieć na najprostsze, a jednocześnie najtrudniejsze pytania: Jak się do tego wszystkiego zabrać i z jakich rozwiązań skorzystać, kiedy już uda nam się wystartować – podkreśla Aneta Zadroga, pomysłodawczyni projektu „Sukces jest Kobietą”, wydawca książki.
Patronami i Partnerami Akademii są takie instytucje, firmy marki, jak: Centrum Praw Kobiet, Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw, europosłanka Róża Thun, Beata Gogulska, Olga Wilińska z IBI.pl, Kancelaria AUDIX Polska, kancelaria prawno – podatkowa Boolska.pl, kosmetyki Synchroline, marka dermokosmetyków Amaderm, kosmetyki naturalne Vianek, dystrybutor żelu Feminum oraz hotel Manor House SPA.
Partnerem Głównym wiosennej edycji Akademii „Sukces w praktyce” w 2018 roku została Grupa Uczelni VISTULA.
CytujSkomentuj
Świetny dzień i dużo praktycznej wiedzy! Zwłaszcza wykład z reklamy i o działalności gospodarczej. Czekam z niecierpliwością na kolejne edycje, mam nadzieję, że w mojej uczelni. Za to lubię Vistulę, że angażuje się w takie praktyczne inicjatywy!
CytujSkomentuj
Bardzo dobrze, że dzieją się takie rzeczy. Bo jakoś wydaje mi się, że spotkania dla kobiet opanowały głównie mowy motywacyjne i wszelkiego rodzaju coachingowe, które uczą jak żyć i skąd czerpać energię i bardzo fajnie, bo na pewno komuś takie wykłady są potrzebne, ale jeśli myśli się o biznesie poważnie, to same motywacje i energie niestety nie wyzstarczą, tutaj trzeba praktycznej wiedzy. Właśnie z dziedziny prawa, finansów, marketingu czy reklamy albo nowych technologii. Można mieć motywacji pod sufit, jak się nie ma narzędzi w postaci wiedzy, to niestety ale niczego się nie zrobi
CytujSkomentuj
Nareszcie coś wartościowego! Jakiś konkret, który pozwala na nabycie praktycznej wiedzy. Nie wiem skąd przekonanie, że kobiety do ropozczęcia własnej działalności potrzebują wyłącznie motywacji. Ok, to też jest potrzebne (jak wiadomo, jesteśmy mistrzyniami w kwestionowaniu w własnych kompetencji), ale z pustego i Salomon nie naleje. Potrzeba praktycznego spojrzenia, zwłaszcza na początku na to jak się reklamować i jaki typ działalności założyć. Brawo! czekam na więcej
CytujSkomentuj
Byłam również wspaniale, że kobiety dzielą się swoją praktyczną wiedzą z innymi paniami, już mającymi biznes lub o nim myślącymi