Punktem wyjścia dla wszystkich wydarzeń towarzyszących są pokazy polskich projektantów w Hali Expo. Designerzy prezentują tam swoje kolekcje w oparciu o najnowsze trendy. Sporą grupę zainteresowanych przyciągają do Łodzi także pokazy alternatywne, odważne, wychodzące poza ramy, czyli offowe (Off-Out of Schedule). Odbywają się one w starych pofabrycznych wnętrzach Elektrowni i Bielnika. Ale poza wybiegami organizatorzy przygotowali także inne doznania dla zainteresowanych modą: wystawy fotograficzne, festiwal filmów o modzie i stylu, cykl szkoleń „Let Them Know” adresowany do specjalistów branży modowej, którzy chcą lepiej poznać jej mechanizmy, showroomy. Po raz pierwszy w tym roku odbyły się także prezentacje na temat wpływu ekologii i etyki na modę, czyli Fashion Green Day.
Podkreślając różnorodność programu, nie można zapomnieć o esencji święta mody i Alei Projektantów. W ciągu trzydniowego maratonu pokazów, przewija się około 70 projektantów, z czego rada programowa z trudem wybiera 21 kolekcji tchnących świeżością i godnych obejrzenia. To czołówka polskich artystów projektowania ubioru oraz goście specjalni.
W ramach Alei Projektanów w tym roku zaprezentowali się:
Aga Pou, Grome Design, Monika Ptaszek, Natalia Jaroszewska i Marcin Giebułtowski, Natalia Pavluchenko, Aleksandra Kmiecik, Agata Wojtkiewicz, Nenukko, Hexeline, Michał Szulc, MMC Studio Design, Agnieszka Maciejak, Paprocki & Brzozowski, Barenika Czarnota, Zuo Corp, Joanna Klimas, Ewa Kozieradzka, Monnari, Łukasz Jemioł, BohoBoco, Agata Koschmieder.
W czasie tygodnia mody odbywa się także finał Złotej Nitki, międzynarodowego konkursu dla projektantów ubioru. To konkurs o niezwykle prestiżowej opinii, otwierający młodym utalentowanym twórcom, drogę do kariery w świecie mody. W tym roku nadesłano 166 prac. Po selekcji Rada Programowa wybrała 22 kolekcje, z czego podczas Gali Finałowej, Jury Kreatorów decyduje o przyznaniu nagrody głównej – Złotych Nitek i nagrody pieniężnej w wysokości 20 tys. zł, ufundowanej przez Prezydenta Miasta Łodzi. W tym roku kolekcja Moniki Błażusiak – w kategorii Pret a Porter oraz Agnieszka Kowalska – w kategorii Premiere Vision, spodobały się najbardziej. Prowadzeniem imprezy zajęli się Małgorzata Kożuchowska i Maciej Orłoś.
Poniżej prezentujemy kilka fotografii ilustrujących tegoroczny Fashion Week Poland:
Anna Czartoryska wzięła udział gościnnie w pokazie Natalii Jaroszewskiej.
Odcienie szafranu, ochry i malachitu dominują w orientalnej kolekcji Jaroszewskiej. Biżuterię do pokazu zaprojektował Marcin Giebułtowski.
Agnieszka Maciejak zasłynęła z legginsów i wciąż intensywnie je promuje.
Monika Ptaszek i jej „pojechana” męska kolekcja.
Michał Szulc zaskoczył wszystkich, wzbudzając mieszane uczucia na temat kolekcji. Modelki bardzo wolnym krokiem, najczęściej boso, przemierzały wybieg, a w tle słychać było lejącą się wodę.
Pokaz Paprocki & Brzozowski był najbardziej wyczekiwanym z całej Alei Projektantów.
A w międzyczasie można było odwiedzić przeróżne wystawy w pofabrycznych budynkach…
…lub obejrzeć filmy o modzie i stylu.
Szczegółowa galeria z Fashion Week Poland w Łodzi: na naszym profilu na Facebooku
Fotografie: Wydawnictwo „Press Factory”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.