Nie zawsze o tym pamiętamy, ale każdy kolor ma swój przekaz. W kulturze europejskiej najpopularniejsze barwy zostały już dawno zdefiniowane przez psychologów i speców od ludzkiej podświadomości. EksMagazyn zagląda więc do swoich szaf, żeby sprawdzić, co kolory ubrań mówią o ich właścicielkach
Oto symbolika barw
* biały – właścicielka lub właściciel przeważającej większości ubrań w tym kolorze jest zachłanny na życie. Ale potrzebuje też przestrzeni dla swoich działań, chce być chwalony i doceniany.
* czarny – gdybyśmy żyły w średniowieczu, mała czarna raczej nie wchodziłaby w grę. Ale dziś… Poza prostą elegancją, oraz, nadal, żałobą, kolo ten to wraz energiczności i… egoizmu. Osoba preferująca ten kolor nie boi się jednak podejmować wyzwań, nie siedzi z założonymi rękoma. Jest nieugięta i pewna siebie. Ale może też tęsknić za miłością, próbować odciąć się od świata.
* szary – właścicielki garderoby w tym kolorze powinny wiedzieć, że kolor ten to swego rodzaju zamknięcie się w sobie, brak potrzeby manifestowania uczuć i postaw na zewnątrz, skrywanie emocji oraz tęsknota za równowagą i wyciszeniem się. Ale już ciemny odcień tego koloru będzie mówił o otwarciu na konkretną, merytoryczną dyskusję i jasną, przejrzystą komunikację z drugą osobą.
* niebieski – ten, idealny dla blondynek kolor nieba symbolizuje potrzebę dokonania czegoś wielkiego, niezwykłego, potrzebę wyróżnienia się i bycia docenionym. Mówi innym – patrzcie, jaki jestem mądry, kreatywny, oryginalny i nietuzinkowy. Nie można mnie zignorować.
* czerwony – nie ma bardziej zmysłowego, związanego z seksem i kuszącego jednocześnie koloru. Synonimy czerwieni? Działanie. Aktywność, zarówno na polu emocjonalnym, jak i fizycznym. Nie bez przyczyny wiele kobiet, czy to po nieudanym związku, czy też innej porażce, na przykład zawodowej, wskakuje w czerwone ubrania. „Jestem tu, jestem silna, wyrazista, atrakcyjna, nie boję się konkurencji, umiem wykorzystać swoje atuty” – mówi czerwona sukienka.
* żółty – w starożytności kolor królów, faraonów i cesarzy, w średniowieczu symbol kłamstwa i zdrady. Dziś w kulturze europejskiej mówi głównie o potrzebie kontaktu z innymi. Może oznaczać otwartość na nowe, innowacyjne pomysły. Ale wysyła też inny komunikat – mój właściciel może mieć zszargane nerwy, poplątane życie emocjonalne. Może też bać się bycia samotnym.
* zielony – kolor traw, jeden z najbardziej naturalnych, w przeszłości symbol życia, w szafie nabiera zupełnie innego znaczenia. Otóż właściciel garderoby o tej barwie może mieć skomplikowane życie emocjonalne, zaburzoną wewnętrzną równowagę i chcieć skupiać się wyłącznie na sobie.
* brązowy – to chyba najsurowiej potraktowany przez psychologów kolor. Zakładanie brązów odradzają już nawet headhunterzy i rekrutujący pracowników do firm menedżerowie. Co mówi o właścicielu? Że to osoba bez oparcia wśród przyjaciół, rodziny, pozbawiona poczucia bezpieczeństwa i stabilizacji, również uboga w pewność siebie, niepewna o swoją przyszłość.
Mała rzecz, a cieszy
To nie odkrycie, że na poczucie „nijakości” najlepszym lekarstwem dla wielu kobiet są ubrania i gadżety. Chęć na odrobinę luksusu i elegancji? Dlaczego nie! A może by tak zamanifestować swoją ekstrawagancję i zmysłowość? Przecież nie lubimy być „szare” i bez wyrazu i dlatego nieustannie sygnalizujemy nasze upodobania do kolorów, fasonów, określonych marek, lub podkreślamy nasz nastrój i nastawienie do świata.
Możliwości zabawy z modą na swój własny sposób są setki: popularne sieciówki, wyprzedaże, dla bardziej oryginalnych – modne i coraz bardziej luksusowe secondo handy czy sklepy internetowe – dobrze dobrane są gwarancją niepowtarzalnego stylu i okazją do upolowania oryginalnych rzeczy.
Doskonałym przykładem internetowego modowego szaleństwa może być Zalando. Sama historia sklepu jest bardzo interesująca: Zaczęło się od butów, a w tej chwili można w nim kupić również odzież, akcesoria i wyposażenie domu. Jeśli chodzi o marki dostępne w sklepie, są to zarówno tańsi producenci jak Vero Moda, mint&berry, przez Benetton, Desigual, na takich rarytasach, jak Michael Kors, Tommy Hilfiger i Patrizia Pepe kończąc. Znajdą tu coś dla siebie i miłośnicy sportu, wielbiciele eleganckiego stylu, fani casualowych stylizacji. Kobiety, mężczyźni, nastolatki – wybór naprawdę jest ogromny. Zalando ma również swoją markę Zalando Collection. Znane jest również z tego, iż przesyłka i zwrot są bezpłatne, a prawo zwrotu obowiązuje aż 30 dni!
CytujSkomentuj
A ja uwielbiam kolory i roznorodnosc.
Coraz wiecej jest kolorowych kobiet na ulicach i wygladaja pieknie, jak rajskie ptaki a nie tylko na szaro i buro.
Warto miec cos kolorowego w swej codziennej stylizacji, bo to naprawde kobiete (no ok, facetow tez haha) odmienia.
I milo zobaczyc cos innego i odwaznego.