Dziś opowie naszym Czytelniczkom i Czytelnikom dlaczego tzw. „pomysł na siebie” jest tak ważny w biznesie, o dążeniu do celu i skutecznym zarządzaniu.
Co w Pani pracy jest niezwykłego, co Panią codziennie wprawia w dobry nastrój?
Zdecydowanie jest to satysfakcja moich Klientów. Ważne jest dla mnie to, że faktycznie swoją pracą mogę nieść wsparcie. Cieszy mnie, gdy Klienci zgłaszają, jak bardzo im pomogłam – zarówno niosąc ukojenie w bólu czy zwiększając ruchomość ich zawodzących partii ciała, jak również poprawiając ich samopoczucie. W dobry nastrój wprawia mnie wdzięczność moich Pacjentów i ich dobra opinia o mojej pracy.
Co w sobie uważa Pani za wyjątkowe i wspaniałe?
Przede wszystkim jest to mój upór w dążeniu do wyznaczonych celów, mimo że nie zawsze jest łatwo. Nie poddaję się i zawsze realizuję to, co zaplanuję – sprawia to, że czuję się silna. Niestety, wszystko ma też drugie dno. Zawsze powtarzałam, że ambicja jest z jednej strony moją zaletą, ale jest również i moją dużą wadą. Faktem jest, że dzięki niej mogę stawać się codziennie lepsza i lepsza, ale koszty tego są wysokie. Czasem po prostu nie pozostaje już wystarczająco dużo czasu dla mnie samej, a dążenie do wyznaczonych celów kosztuje mnie wiele nerwów, zdrowia i energii.
Co w kobietach ceni Pani najbardziej i co mogłaby Pani określić przymiotnikiem „wspaniałe”?
Z zewnątrz – kobiecą delikatność. W środku – ogromną siłę. Zawsze uważałam, że kobieta powinna być delikatna i zadbana, bo są to cechy, które czynią ją atrakcyjną w oczach mężczyzn. Wewnątrz powinna jednak wyróżniać się ambicją, odwagą, niezależnością, pewnością siebie oraz własnymi zasadami. Nie bez powodu mówi się przecież, że choć mężczyzna jest głową rodziny, to kobieta jest kierującą nią szyją. To właśnie kobiety zarządzają często nie tylko swoimi rodzinami, ale również biznesami. Są wspaniałymi liderkami, menedżerkami, dyrektorkami oraz matkami. Niestety, wciąż wysokie pozycje zawodowe wśród kobiet, bywają obiektem dyskryminacji. Doświadczyłam tego osobiście, pracując w innej branży na wysokim stanowisku. Cena sukcesu i poświęcenia z nim związane bywają wciąż dla nas znacznie wyższe, jednak mam cichą nadzieję, że postrzeganie kobiet jako przywódczyń niebawem ulegnie w społeczeństwie zmianie – zarówno w oczach mężczyzn, jak i samych kobiet.
Jakie cechy charakteru, według Pani, powinna mieć skuteczna kobieta biznesu?
Uważam, że kobieta biznesu powinna mieć przede wszystkim pomysł na siebie, a także posiadać wiarę i siłę, które są niezbędne do realizacji własnych planów i marzeń. Powinna mieć również ambicję i niezależność, ponadto ważne, by konsekwentnie dążyła do założonych celów, była gotowa na poświęcenie oraz kierowała się w życiu i biznesie wartościami. Powinna oczywiście również lubić to, co robi. Bez pasji ciężko przecież być dobrym w jakiejkolwiek dziedzinie i prędzej czy później jej brak wyjdzie na jaw, stając się murem nie do przejścia. Myślę, że wyżej wymienione cechy połączone w spójną całość to właśnie klucz do sukcesu.
Co może nam najbardziej przeszkadzać w drodze do zawodowych sukcesów?
Niewątpliwie są to nasze wewnętrzne lęki i przerost ambicji. Opuszczanie strefy komfortu nigdy nie było dla nikogo przyjemne, ale trzeba pamiętać, że jest to nieuniknione, żeby dojść na szczyt. Trzeba jednak również mierzyć siły na zamiary. Jesteśmy bowiem tylko ludźmi, a praca ponad własne możliwości i zakładanie na starcie zbyt wygórowanych oczekiwań oraz trudnych do sprostania wyzwań i planów mogą sprawić, że szybko się wypalimy.
Po więcej informacji o działalności naszej Bohaterki zapraszamy tutaj:
Fot. Natalia Łuczak
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.