Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywał w dziale bankietów hotelu Kempinski w Monachium, a po powrocie do Polski w hotelu Intercontinental Warszawa, gdzie w ciągu 6 lat pracy przeszedł przez kolejne stanowiska w Dziale Konferencji i Bankietów, aż do Dyrektora Działu.
Wiedzę z zakresu otwarcia hotelu zdobywał w DoubleTree by Hilton Warszawa, gdzie jako Dyrektor Sprzedaży Międzynarodowej był członkiem zespołu pre-openingu. Przed dołączeniem do zespołu Four Points by Sheraton Warsaw Mokotów związany był z hotelem MCC Mazurkas Conference Center, gdzie pełnił funkcję Dyrektora Sprzedaży i Zastępcy Dyrektora Hotelu. Jest laureatem konkursu MP Power Awards 2016 w kategorii Dostawca Catering oraz absolwentem Wyższej Pomorskiej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Bydgoszczy.
Jak według Pana kobiety i mężczyźni mogą współpracować i wspierać się biznesowo w drodze do indywidualnych sukcesów?
Jako Dyrektor Generalny hotelu Four Points by Sheraton Warsaw Mokotów biorę udział członkowski w spotkaniach grupy Business Council skupiających dyrektorów hoteli krajów bałtyckich Marriott International, gdzie dosyć często poruszamy tematy dotyczące zarządzania przedsiębiorstwem i pracownikami i muszę powiedzieć, iż w mojej opinii mężczyźni mogą czerpać wzorce od kobiet w zakresie zarządzania czasem, umiejętności stawiania priorytetów i zadań oraz organizacji pracy.
Mężczyźni z kolei słyną z chłodnej kalkulacji w biznesie, co kobietom będącym z natury bardziej empatycznymi, może przychodzić z trudem. Z wielu względów więc, nie tylko społecznych, wskazany jest parytet płci, aby firma mogła prawidłowo funkcjonować i odnosić sukcesy.
Gdzie młodzi przedsiębiorcy, dopiero startujący ze swoimi firmami, powinni szukać wiedzy i przykładów dobrych praktyk podczas startu z własnym biznesem?
Firmy posiadające standardy i procedury oraz działające w oparciu o opracowane zasady to są według mnie miejsca, gdzie młodzi powinni nabierać pierwszych szlifów. Pozwoli im to zaczerpnąć dobrych wzorców, nauczyć się wdrażania standardów i idei w życie oraz uporządkować swoją wizję biznesu.
Mogą to być zarówno firmy rodzinne, jak i korporacje, ważne jednak, aby spotkali na początku swojej drogi mądrego i doświadczonego managera, który nauczy ich umiejętności zarządzania.
Jak postrzega Pan sytuację kobiet na polskim rynku pracy? I co by Pan zmienił w tym zakresie, gdyby miał Pan taką możliwość?
Uważam, że w tej kwestii dużo już się zmieniło, cieszy mnie, że kobiety coraz częściej zajmują wysokie stanowiska, nadal jednak ich rola i praca nie zawsze są doceniane, przypisywane są one do konkretnych zawodów i szufladkowane. W mojej branży zdecydowaną większość dyrektorów hoteli stanowią mężczyźni, a ja chciałbym, aby na tych stanowiskach było więcej kobiet.
Co w Pańskiej pracy jest tym, co ceni Pan sobie najbardziej?
Cenię sobie niezależność, która najbardziej pozwala mi się rozwijać. Pracuję w hotelu, w którym możemy działać samodzielnie i jesteśmy rozliczani z wyników. To z jednej strony ogromne wyzwanie i odpowiedzialność, z drugiej jednak satysfakcja i duma z pracy całego zespołu.
Gdyby miał Pan tę wiedzę, jaką ma Pan teraz, zaczynając przygodę z biznesem, co zrobiłby Pan inaczej?
Jestem zadowolony ze ścieżki, którą obrałem. Zaczynałem swoją karierę zawodową od stanowisk podstawowych, tzw. liniowych, które pozwoliły mi poznać od podstaw zasady funkcjonowania całego przedsiębiorstwa, jakim jest hotel. Teraz, pełniąc funkcję Dyrektora Generalnego, rozumiem wiele wyzwań, przed którymi stoją moi pracownicy.
Jakiej rady udzieliłby Pan sobie samemu sprzed lat – temu na początku zawodowej drogi?
Na pewno nie podchodziłbym frywolnie do danych mi szans. Młodym ludziom daje się szanse i możliwości, które nie zawsze wykorzystują, bo ich nie widzą, mają inne priorytety i podejście.
Po więcej informacji o działalności naszego Bohatera zapraszamy tutaj:
https://www.fourpointswarsaw.pl/
Zdjęcia – materiały własne
Materiał powstał w ramach Akademii Mistrzów Biznesu!
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.