Każdy człowiek, zarówno kobieta jak i mężczyzna, posiada w sobie wewnętrzną moc, którą wykorzystuje do uwolnienia swojego potencjału. Jednak w związku z wychowaniem kulturowym czy społecznym, kobiety stoją przed większym wyzwaniem, jak zyskać większe poczucie własnej wartości, jak być bardziej pewną siebie. Dzięki temu mogą lepiej wykorzystywać różne możliwości, które przynosi nam dzisiejszy świat.
Co daje świadomość swojego potencjału? Kobietom brakuje przekonania, że wszystkie umiejętności, wiedza, którą do tej pory poznały jest wystarczająca, aby podjąć wyzwanie. A przecież nigdy nie będzie sytuacji idealnej, w której będziemy przygotowani do działania w 100%.
– W sytuacji, gdy kiedy kobieta i mężczyzna aplikują na dane stanowisko, jeśli mężczyzna spełnia 50-60% wymagań, nie ma problemu z ubieganiem się o konkretną pracę. Podczas gdy, z drugiej strony kobieta, która jest przekonana, że spełnia zaledwie 90% wymagań rezygnuje z ubiegania się o to miejsce. Pojawia się wtedy myślenie – a może jeszcze nie jestem gotowa, a może jeszcze powinnam iść na kolejne studia, a może powinnam podnieść poziom swoich kompetencji zawodowych, znajomość języka angielskiego itp. Wszystko to, żeby osiągnąć 100% – tłumaczy Klaudia Pingot, trenerka, psycholożka i autorka książek.
Obie płcie różni podejście do relacji. Co ma swoje dobre i gorsze strony – mężczyźni budują relacje na płasko, czyli jest ich więcej, ale są bardziej powierzchowne. Kobiety nawiązują mniej relacji, ale dzięki temu, że poświęcają na nie więcej czasu, są one głębsze, a przez to także bardziej długofalowe i stabilne. Tym różnią się strategie obu płci w biznesie.
– Do sprawnego i efektywnego działania biznes potrzebuje jednak spokoju i czasu czyli stałe relacje zyskują przewagę. Nie ważne, czy mamy do czynienia z zespołem w projekcie, w firmie, w instytucji czy nawet klasą w szkole. Efektywność pracy każdej grupy wzrasta, gdy są one koedukacyjne – mówi Klaudia Pingot
Mężczyźni działają bardziej logicznie, dla kobiet ważniejszą rolę odgrywają relacje, polegają one w większej mierze na swoich emocjach, co nie przekreśla tego sposobu działania, ponieważ element uczuciowości jest dziś niezbędny w biznesie.
Źródło: Newrsm.tv
CytujSkomentuj
Oj to prawda. Sama się łapię na tym, że w wielu sprawach mężczyzna by zareagował tak a nie inaczej a ja się zastanawiam czy do czegoś jestem wystarczająco dobra i ile tych potwierdzeń moich kwalifikacji w tej sprawie jeszcze muszę zdobyć ale wiem że to się już zmienia i na szczęście… Tak więc, Drogie Panie, nie bójmy się, tylko działajmy!