Jeszcze kilka lat temu do zadań asystentek należało głównie parzenie kawy, kopiowanie dokumentów i „znoszenie humorów szefa”. Dzisiaj ciężko zliczyć ich obowiązki. Obserwacje konsultantów Page Personnel, firmy doradztwa personalnego, specjalizujących się w rekrutacji na stanowiska asystenckie i administracyjne, pokazują, że zakres obowiązków i różnorodność kompetencji asystentek stale się zwiększają oraz że praca asystentki oferuje coraz większe perspektywy rozwoju.
- Asystentka, jako odbierająca telefony sekretarka to stereotyp, który powoli traci na aktualności – twierdzi Julia Dobrowolska, Konsultant w Page Personnel – Z naszych obserwacji wynika, że coraz częściej asystentka managera wyższego szczebla ma bardzo duży wpływ na funkcjonowanie firmy. Jest doradcą i wsparciem biznesowym dla swojego przełożonego, bierze udział w spotkaniach służbowych jak również kontroluje przepływ informacji. Aktualnie powinniśmy powiedzieć Asystentka Biznesowa – dodaje.
Przykładowo, do obowiązków przyszłej asystentki dyrekcji spółki deweloperskiej należą takie zadania jak: „zarządzanie kalendarzem dyrektorów firmy”, „organizacja i uczestnictwo w spotkaniach biznesowych”, czy „przygotowanie prezentacji i materiałów na spotkania”. Poszukiwana osoba powinna mieć zdolności analityczne i znać język angielski oraz francuski.
Potwierdza to Katarzyna Bilicka, specjalistka ds. administracji w firmie Oticon Polska Production, wybrana Asystentką Roku 2011 przez Europejskie Stowarzyszenie Sekretarek i asystentek. – Moje stanowisko wymaga ogromnej wszechstronności, doskonałego zarządzania czasem i stałego doskonalenia siebie i swoich umiejętności. Coraz mniej jest w mojej pracy rutynowych i przyziemnych obowiązków, a coraz więcej skomplikowanych zadań o charakterze strategicznym, czy projektowym. Osoba, która dziś chciałaby zająć moje miejsce, musiałaby być raczej doświadczonym project managerem niż asystentką – mówi Bilicka.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.