Wyjątkowość badań wynagrodzeń przeprowadzanych przez agencje doradztwa personalnego polega na ich indywidualnym dopasowaniu do potrzeb zlecającej je firmy. Nie są to ogólne wyniki pokazujące jedynie trend w wybranej branży czy też grupie stanowisk. Konsultanci agencji wspólnie z pracodawcą określają założenia badania oraz kluczowe aspekty weryfikacji rynku. W zależności od potrzeb klienta działania agencji koncentrują się na dotarciu do informacji dotyczących realnych poziomów wynagrodzeń w określonej grupy specjalistów, w danych sektorze rynku, a także analizie struktury pozapłacowej np. benefitach, premiach, nadgodzinach czy analizie struktury organizacyjnej powiązanej z opisem stanowisk. Wyniki tych badań pozwalają określić nie tylko samą siatkę płac, ale również pozycję firmy na rynku względem jej konkurencji. Wspierają działania prowadzone w ramach employer branding’u przedsiębiorstwa, pomagając oszacować jego wizerunek, jako atrakcyjnego lub też nie miejsca pracy dla nowych pracowników. Służą wreszcie do analizy sytuacji firmy pod kątem dostosowania kompetencji pracowników do wymagań rynku, co ma istotne przełożenie na jej konkurencyjność.
– Choć badania wynagrodzeń nie są jeszcze powszechnie stosowaną usługą, to z miesiąca na miesiąc obserwujemy wzrost ich popularności na polskim rynku – komentuje Kamila Idzik-Kielnar, z agencji doradztwa personalnego Experis, specjalizującej się w rekrutacji w obszarach inżynierii, IT oraz finansów. – Trend wzrostowy obserwujemy zwłaszcza w gronie firm średniej wielkości, z reguły z kapitałem zagranicznym. Bardzo często naszymi klientami stają się firmy, które poznały jakość i rzetelność otrzymanych od nas informacji w trakcie realizowanych procesów rekrutacyjnych, a następnie powracają do nas z inicjatywą przeprowadzenia bardziej precyzyjnego i ustrukturyzowanego badania. Naszymi klientami często są firmy działające w branży budowlanej, inżynieryjnej, przemysłu ciężkiego. Powodem zainteresowania z ich strony tego typu indywidualną analizą jest zwykle rozbudowa struktury firmy, tworzenie nowych działów, stanowisk, restrukturyzacja czy przeprowadzane fuzje spółek – wyjaśnia przedstawiciel Experis.
Badanie przeprowadzane przez agencję doradztwa personalnego odnosi się do konkretnej puli stanowisk w wybranych i uzgodnionych z pracodawcą firmach. Dostarczane dane są gromadzone na bieżąco, zatem najbardziej aktualne i wiarygodne, ze wskazaniem na konkretne szczeble stanowisk w poszczególnych branżach.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.