Rak piersi w Polsce jest na pierwszym miejscu wśród nowotworów u kobiet. Z danych Krajowego Rejestru Nowotworów wynika, iż co roku chorobę tą diagnozuje się u około 18 tys. kobiet, z czego ponad 5 tys. umiera. Dlaczego? Pierwszym powodem jest zbyt późne wykrycie nowotworu. Choroba wykryta we wczesnym etapie jest niemal w 100 proc. wyleczalna. Według specjalistów najlepszym sposobem na wczesne wykrycie nowotworu jest dokładne poznanie własnych piersi i comiesięczne samobadanie. Niestety poprawnie i regularnie wykonuje jedynie 2-3 proc. kobiet!
Oczywiście przyczyn powstawania zmian może być wiele, ale osoby z predyspozycjami (np. uwarunkowania genetyczne) poprzez codzienne noszenie nieodpowiedniego stanika mogą nieświadomie potęgować lub przyśpieszyć pojawianie się zmian. Uciskające zbyt małą miseczką i fiszbinom biustonosze mogą blokować swobodny przepływ limfy, przez co tworzą się blokady, uniemożliwiające odprowadzenie toksyn, kumulujących się w formie cyst czy guzów.
Akcja wspiera też finansowo stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny. Każdy kto w jej trakcie odda swój stary, znoszony, czy źle dopasowany biustonosz do recyklingu, tym samym zasili konto stowarzyszenia. Oddając stary biustonosz do reCYClingu zrobimy porządek w garderobie, zadbamy o przyszłość naszej planety, a także wesprzemy Amazonki, gdyż partner kampanii, firma 3R Recycling Solutions, za każdą oddaną sztukę zapłaci 1,22zł. Cel to zebranie 1 tony staników i uzyskanie kwoty 20 000 zł dla Amazonek. Do akcji włączyły się także gwiazdy. Jej pomysłodawczynią jest Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu i lingerie styling, organizująca kampanię z marką Panache.
Sklepy biorące udział w akcji oferują szerokie spektrum rozmiarów biustonoszy, dla zachęty do podejmowania przez kobiety prozdrowotnych i ekologicznych działań, każdej klientce oddającej stanik przekażą bon o wartości 20 zł na zakup nowego oraz zaoferują ekspercką poradę profesjonalnej brafitterki.
Biustonosze wyrzucać będziemy przez cały październik do specjalnie przygotowanych pojemników ustawionych w salonach z bielizną, oznaczonych logiem kampanii DOTYKAM = WYGRYWAM.
„Głównym celem jest przede wszystkim profilaktyka i szerzenie informacji, edukowanie polek w temacie dbania o zdrowie piersi.”– tłumaczy swój zapał pomysłodawczyni kampanii Izabela Sakutova, międzynarodowy ekspert brafittingu i lingerie styling.
Nowością w tym roku jest stworzony oryginalny gadżet kampanii – BRAplanner, w którym oprócz zdjęć Ambasadorek, które aktywnie włączyły się w promocję projektu, znajdziemy pożyteczne informacje na temat samobadania i brafittingu.
W gronie Ambasadorek DOTYKAM = WYGRYWAM znalazły się gwiazdy i kobiety biznesu: Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Aleksandra Kisio, Ilona Felicjańska, Paulina Smaszcz-Kurzajewska, Karolina Szostak, Lidia Kalita, Lidia Popiel, Marzena Rogalska, Anna Iberszer, Anna Gzyra-Augustynowicz, Aleksandra Mikołajczyk, Olga Kozierowska, a także influencerki: Anna Dziedzic Fit Mom, Mum Me, Ash Plum Plum, Paula Perez oraz siostry ADiHD współzałożycielki marki FIT & JUMP.
CytujSkomentuj
Kolejny mega ważny dla kobiet (i nie tylko) temat czyli zdrowie własnych piersi. Bo już nawet proste badania moga dać jakaś wskazówkę. Wiadomo, najlepiej jest iść do dobrego lekarza na usg bo badanie własnoręczne umie napędzić stracha. Ja co pół roku chodzę do super lekarza i wszytsko jest OK na oszczęście. Mam dla kogo żyć, oprócz siebie.