Coraz więcej jest osób, które tworzą własne treści i publikują je online – nagrania wideo, zdjęcia lub teksty. Ich odsetek (65 proc.) jest tylko niewiele mniejszy od odsetka internautów deklarujących udostępnianie treści znalezionych w Sieci (85 proc.). Jak wynika z badania agencji Think Kong i portalu StudentsWatch.pl, łącznie aż 41 procent ankietowanych przynajmniej raz w miesiącu umieszcza w serwisach społecznościowych czy na blogach autorskie materiały.
„Większość ludzi to właściwie mikroblogerzy. Regularnie polecają, udostępniają, piszą”– komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong – „Tylko niecałe 8 procent użytkowników Sieci deklaruje, że nigdy nie dzieli się znalezionymi treściami. 85 procent regularnie bierze udział w dyskusjach. To zjawiska, które mają bardzo duży wpływ na strategie marketingowe”.
Według wyników badania agencji Think Kong i portalu badawczego StudentsWatch.pl internauci są również aktywni w ocenie i komentowaniu treści w serwisach społecznościowych i na forach. Codziennie robi to ok. 6 proc. internautów, a kilka razy w tygodniu – łącznie 26 proc. Tylko co siódmy internauta nie robi tego w ogóle.
Poprzez serwisy społecznościowe, fora i blogi internauci polecają również produkty i usługi z których korzystają. Aż 62 procent użytkowników Sieci robi to przynajmniej raz w miesiącu.
„To olbrzymi potencjał, który można wykorzystać. Prawie 5 procent internautów codziennie poleca komuś jakąś usługę lub produkt” – dodaje Norbert Kilen z agencji Think Kong.
Dla polskich użytkowników Internetu media społecznościowe to także wygodna forma komunikacji ze znajomymi. Ponad 40 proc. internautów codziennie kontaktuje się z przyjaciółmi przez wiadomości w serwisie społecznościowym, czat lub komunikator. Co czwarty internauta deklaruje, że robi to rzadziej – kilka razy w tygodniu. Tylko niespełna 4 proc. w ogóle nie korzysta z takich form kontaktu z innymi ludźmi.
Badanie zrealizowano w styczniu 2012 roku na losowo dobranej próbie 1880 użytkowników Internetu w wieku powyżej 16 lat, metodą CAWI. Kwestionariusz wywiadu został opracowany wspólnie przez agencję interaktywną Think Kong i portal badawczy StudentsWatch.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.