Wygląda na to, że coraz mniej osób chce mieszać różne alkohole podczas jednego wieczoru. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez IQS, w grupie wiekowej 18-39 nadal są jednak fani takiego typu imprez. Zdecydowanie najchętniej mieszają ci mający od 18 do 24 lat. 39% z nich nadal lubi próbować podczas jednej imprezy wielu różnych trunków. Biorąc pod uwagę jednak wszystkich badanych, trzeba zauważyć, że jedynie 1/3 z nich ma podobne zamiłowanie.
Nie oznacza to jednak, że reszta konsumentów nie są ciekawa nowych smaków. Ponad połowa tej grupy specjalnie gości w lokalach z szeroką ofertą ciekawych alkoholi lub po prostu drinków. Ta ciekawość stanowi poniekąd alternatywę dla znanego też clubbingu. Atrakcyjne stają się zatem wielogodzinne lub całonocne podróże przez miasto w poszukiwaniu nowych smaków.
Coraz trudniej jest też wymagać podziału na kobiece i męskie trunki. 56% osób lubi bowiem alkohol, który wydaje się pasować zarówno do mężczyzn jak i kobiet. Znacznie więcej uważa natomiast, że nie istnieje coś takiego jak podział na kobiecy i męski alkohol. To co jednak udaje się zauważyć to fakt, że panie stają się coraz bardziej otwarte na tego typu napoje i chętnie próbują nowości. Co ważne, typowe męskie rytuały i tzw. „męskie picie” nie jest już zarezerwowane wyłącznie dla panów. Trudno też rozsądzić, co i komu teraz wypada. Kobiety znacznie częściej w kwestii picia dorównują już mężczyznom, a nawet znacznie ich w tym przeganiają.
Chętniej też rezygnujemy z konkretnych marek na rzecz tych nieznajomych. Co druga osoba jest bowiem gotowa zmienić plany pod wpływem promocji. Istnieje przy tym przekonanie, że marki nieznane mają często do zaoferowania więcej w tej samej cenie niż marki popularne.
Źródło: IQS
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.