ikona1234kobieta32
Ela Makos
16/05/2016

Celebryta w reklamie

Skoro nasz idol mówi, że dany produkt warto kupić i mieć go w domu to z pewnością tak jest. Wierzymy mu, choć nie znamy go osobiście i nie jesteśmy w stanie określić jaki jest naprawdę. Czy dla wszystkich ta opinia gwiazdy jest istotna?

Wejście produktu na rynek to trudny czas dla tych, którzy go stworzyli. Niepewność związana z tym, jak zostanie on odebrany przez konsumentów spędza sen z powiek producentom. Aby zabezpieczyć się przed ewentualnym negatywnym spojrzeniem klientów starają się oni znaleźć odpowiedni sposób na wypromowanie go. Stąd też różne reklamy z celebrytami promującymi produkt danej firmy lub inne tego typu kampanie. Prawda jest jednak taka, że do jego rzeczywistej oceny dochodzi w momencie, gdy konsument staje z nim oko w oko i może go przetestować we własnym domu. Jeżeli okaże się, że na tym etapie produkt mu się nie spodoba to prawdopodobnie nie przyciągnie go do niego nawet najlepsza reklama.

Klienci zupełnie inaczej podchodzą do produktu, gdy jest on rekomendowany przez znajomych, ponieważ samo go używali. Sprawdza się to 72% przypadków. Marka sama w sobie, jej wartość i  popularność, na pewno stanowią siłę (wpływ na decyzję średnio co drugiego badanego) ale już rekomendacje sprzedawców (24%) czy sama reklama (16%) nie są wystarczającym powodem, by sięgnąć po produkt. Zdarza się również, że konsumenci zdobywają informacje o marce w sieci, ale zdecydowanie częściej zdarza się to panom. Prawdopodobnie wynika to z ich wrodzonej naturze poznawczej.

Bardzo często do reklam poszczególnych produktów angażowani są celebryci. Idole, którym społeczeństwo ufa, mają oni zagwarantować firmie znacznie lepszą sprzedaż i sprawić, by dany produkt, podobnie jak gwiazda, stał się lubiany. Opinie dotyczące tego rodzaju wykorzystania osoby publicznej są jednak podzielone. Blisko 50% badanych osób uważa, że obecność znanej persony w reklamie nie ma żadnego znaczenia zarówno dla nich, jak i dla produktu, który zostanie przez nich wybrany. Zazwyczaj twierdzą tak jednak osoby młodsze oraz te lepiej wykształcone. Z kolei prawie 40% ankietowanych ludzi mówii, że dla nich bywa istotne to, kto akurat promuje daną rzecz.

Mimo, że to nie celebryci nie są dla nas najważniejsi, gdy staramy się wybrać odpowiedni produkt to zupełnie inaczej podchodzimy do opinii znajomych. Czasami wystarczy wyłącznie mała rekomendacja kogoś z bliskich, by ustosunkować się pozytywnie do tego, co zamierzamy kupić. Rekomendacje bliskich są mile widziane w odniesieniu do praktycznie wszystkich kategorii produktowych, stosunkowo najrzadziej używki, suplementy diety oraz biżuteria.Tylko co szósta osoba w tym częściej mężczyźni i osoby starsze, deklaruje, że raczej nie zdarza jej się dokonywać zakupu pod wpływem bliskich.

Źródło: Grupa IQS

ikona1234kobieta32
ikona1234kobieta32

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.