Polska Organizacja Turystyczna zapewniła zwiedzającym żaglowiec wiele atrakcji. Zainteresowanym członkowie załogi udzielali wszelkich informacji na temat projektu „Promujmy Polskę Razem”, rozdawano gadżety i broszury związane z Polską. Tuż przy samym nabrzeżu rozstawiono białe modele fortepianów, które odwiedzający turyści mogli kolorowo podpisywać, dzięki czemu uzyskały one zupełnie nowy oraz niepowtarzalny wygląd.
Pobyt żaglowca w porcie uświetniły również występy artystyczne. Na pokładzie statku zagrał jeden z bardziej znanych polskich muzyków – Robert Chojnacki, który wystąpił ze swoim recitalem. Dla koneserów muzyki poważnej zaplanowano koncert fortepianowy Urszuli Danielewicz, która jest polską fortepianistką i klawesynistką zamieszkałą w Niderlandach. Stałą atrakcją, która podczas każdego pobytu żaglowca porusza widownie, był napowietrzny występ baletowy, podczas którego można było podziwiać artystów tańczących na rejach.
Po wizycie w Holandii żaglowiec „Fryderyk Chopin” udał się do Brugii a następnie do francuskiej Dunkierki, gdzie odbywał postój techniczny. Kolejnym portem, który odwiedzi załoga jest największe flamandzkie miasto – Antwerpia.
„Promujmy Polskę Razem”, w ramach którego obywa się rejs „Fryderyka Chopina”, to jeden z największych w historii projektów promujących nasz kraj za granicą. Jego celem jest poprawa wizerunku Polski oraz rozwój usług turystycznych w kraju. Organizator projektu – Polska Organizacja Turystyczna – otrzymała na jego realizację 30 mln euro, między innymi w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Promocyjny rejs statku po europejskich portach potrwa do połowy września br., to cały projekt zakończy się dopiero w 2012 roku.
Na pokładzie żaglowca „Fryderyk Chopin” płynie grupa młodych ludzi, pełnych pasji i energii – tak zwanych Ambasadorów Polskiej Turystyki. Ich misja jest nierozerwalnie związana z hasłami, które określają kampanię Polskiej Organizacji Turystycznej, a które wpisują się doskonale także w życiorys Fryderyka Chopina: pasja, młodość, muzyka, romantyzm, wolność, kreatywność. Wzmocnieniem tego przekazu jest nowa identyfikacja graficzna marki POLSKA, która pokazuje różnorodność polskich atrakcji turystycznych i nowe hasło, którym promujemy nasz kraj: „Move your imagination”.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.