Piotr Gawor, twórca marki GAWOR COLLECTION, zajmującej się luksusowymi torbami i akcesoriami dla kobiet i mężczyzn. W 100 procentach polska marka, która wie, co to nowoczesność i najwyższa jakość wykonania. Dzięki temu ma grono wiernych klientów od lat, a nowych miłośników marki ciągle przybywa.
Skąd wziął się pomysł na Pana markę?
Piotr Gawor, GAWOR COLLECTION: W skrócie: Zaczęło się od skór i przerodziło w torebki. Na początku zajmowałem się sprzedażą skór naturalnych, odwiedzając zakłady obuwnicze i kaletnicze, ale sam nabrałem ochoty, by tworzyć produkty skórzane. Wybór padł na torebki, ponieważ w Polsce jeszcze 10 lat temu nie było zbyt wielu rodzimych projektantów galanterii skórzanej, którzy wyróżnialiby się na tle zagranicznych marek.
Jakiego rodzaju asortyment oferuje marka GAWOR COLLECTION?
Koncentrujemy się głównie na torebkach ze skóry naturalnej dedykowanych kobietom, ale o mężczyznach również nie zapominamy. Dla pań oferujemy torebki od najmniejszych formatów po torebki w rozmiarze XL. Kopertówki, kuferki, torby biznesowe, worki, listonoszki, plecaki, nerki. Cenimy wielofunkcyjność, dlatego tworzymy także modele 2w1. Plecak i torebka w jednym, połączenie torebki mini z nerką lub obszernego worka z wyjmowanym wkładem, do którego możemy dopiąć pasek i zawiesić na ramieniu. Poza torebkami tworzymy także akcesoria, jak na przykład kosmetyczki, portfele, saszetki, etui na dokumenty, paski do spodni lub pasy do odzieży. Jeśli chodzi o kolekcję męską, to mamy w swojej ofercie zarówno torby podróżne, sportowe, teczki, aktówki, jak i mniejsze torby, które sprawdzą się w codziennym użytkowaniu.
Czy pamięta Pan swój pierwszy zaprojektowany i wykonany model?
Tak, pamiętam go doskonale. Spędziłem nad nim wtedy wiele godzin, bo miał być idealny. Po uszyciu gotowego prototypu, wprowadziłem jeszcze kilka zmian, dążąc do realizacji swojej wizji. Od tamtego momentu ten model jest nadal w sprzedaży, a na przestrzeni lat nie był już zmieniany poza drobnymi, kosmetycznymi poprawkami.
Co trzeba wziąć pod uwagę, konstruując torbę?
W konstruowaniu torebki wydaje mi się, że mamy dwa podejścia. Pierwsze polega na tym, że mamy w głowie gotowy wzór, czyli wiemy jak model ma wyglądać, co zawierać i później przenosimy to na papier, potem na szablon, a na koniec dobieramy skórę i dodatki. Drugie podejście polega na tym, że zaczynamy od surowca czyli od skóry, która na przykład urzekła nas swoim wyjątkowym wzorem lub kolorem i koniecznie chcemy coś z niej stworzyć. Nie raz i nie dwa to właśnie tak powstawały modele naszych torebek. Wyprodukowaliśmy skórę, która po prostu musiała przybrać formę torebki. Często jest to bardzo ciężka praca, by stworzyć model do „materiału”, a nie na odwrót. Niektóre modele wymagają sztywniejszej skóry, inne miękkiej i delikatnej, do niektórych pasuje gruba, a do pozostałych cienka. Konstruując torebkę należy też pamiętać, by nie przesadzić. Za duża ilość ozdób i dodatków może zepsuć końcowy efekt.
Dlaczego marka Gawor osiągnęła sukces w zalewie produktów o niskiej cenie?
Jakość i wygląd. Te dwa słowa są najlepszą odpowiedzią na pytanie. Nasze klientki mogą być pewne, że nasz produkt posłuży im dłużej niż rok. Każdy model powstaje w produkcji ręcznej i pracują nad nim kaletnicy z wieloletnim doświadczeniem, eksperci w swoich dziedzinach. Każde szycie jest dopracowane, a nawet najdrobniejszy szczegół doszlifowany. Poza dokładnością, jest także wysokiej jakości skóra, która powstaje w naszej garbarni. Oferujemy szeroką gamę kolorystyczną i przeróżne tłoczenia. Nie ograniczamy się do podstawowych kolorów, eksperymentujemy zarówno ze skórami, jak i dodatkami czy całymi formami torebek. Niejednokrotnie przerabiamy starsze modele naszych torebek, dając im drugie życie i tworząc całkiem inny, aktualniejszy produkt. Pamiętajmy też o jednej, bardzo istotnej rzeczy, która nas także wyróżnia – w 100 proc. polski produkt! Od paru lat zauważam, że nasz rynek „nawraca się” na rodzime produkty. Dlaczego zagraniczne torebki, buty lub ubrania miałyby być lepsze od polskich? Czy też nie mamy wielu zdolnych projektantów mody? Tworzymy przecież wspaniałe jakościowo produkty. Popieram całym sercem konsumencki patriotyzm i cieszę się, że staje się on coraz popularniejszy. W tym roku nasza marka brała udział w kampanii „Ubieram się w Polskie” – zachęcam do sprawdzenia i śledzenia kolejnych edycji. Poznajmy lepiej to, co oferuje nasz rodzimy rynek, bo jak mówi powiedzenie „cudze chwalicie, swego nie znacie”, a poznać jak najbardziej warto.
Wybiera Pan aktualne trendy czy kieruje się swoimi wyborami i wizją?
Pół na pół. Śledzę oczywiście bieżące trendy w modzie i dużo z nich wdrażam podczas pracy nad nowymi kolekcjami czy modelami. Stawiam jednak w większości na własną wizję, nie chcę, by nasze torebki były jak wszystkie. Nigdy zresztą, nie podążałem ślepo za modą, nawet w życiu prywatnym. Trzeba umieć zaadaptować swój produkt do obecnych standardów i oczekiwań potencjalnych klientów, ale zrobić to tak, by nie pozbawić go swojej indywidualności i w pewnym sensie duszy, która wyróżnia go na tle pozostałych.
Jakie to uczucie, zobaczyć na ulicy swoje „dziecko” w czyjejś dłoni?
Mimo, że istniejemy już na rynku od dekady, to za każdym razem, gdy zobaczę torebkę naszej produkcji u jakiejś kobiety na ulicy czy w sklepie, rozpiera mnie duma. Jest to dla mnie niezbity dowód na to, że kobiety doceniają nasze kolekcje. Na co dzień widzę sprzedaż w raportach lub na wykresach, a w takich przypadkach zauważam ją realnie, wręcz namacalnie. Sprzedane produkty przestają być tylko literkami lub symbolami, ale faktycznie pojawiają się w sklepie, na ulicy, w urzędzie i tak dalej. Nic nie cieszy mnie bardziej od zobaczenia swoich „dzieci” towarzyszących kobietom w ich życiu codziennym.
Nagroda czy wyróżnienie ważne dla Pana to…?
Każda z otrzymanych nagród jest dla mnie bardzo ważna i budująca. Dzięki temu mam pewność, że marka GAWOR podąża we właściwym kierunku, a nasze starania o wysoką jakość i wyróżnienie się na rynku galanteryjnym, nie pozostają niezauważone. Cenną nagrodą jest dla mnie otrzymana 2 lata temu statuetka „Luksusowej Marki Roku”, gdzie faktycznie ostatnie lata pracy doczekały się należnego wyróżnienia. Niezwykle miło było pojawić się na liście wśród innych, mniej i bardziej znanych firm oferujących luksusowe produkty lub usługi. Rok temu otrzymaliśmy godło jakości „Quality International”, co jeszcze mocniej podkreśliło, że poza samym klientem najważniejsza jest dla nas wysoka jakość produktu. W tym roku, w maju, miałem przyjemność pojawić się na „Gali Ambasadorów Dobrego Stylu”, gdzie otrzymałem statuetkę i tytuł jednego z Ambasadorów. To wyróżnienie z kolei utwierdza mnie w przekonaniu, że nasze produkty mają siłę przebicia, nie znikają wśród innych marek galanteryjnych, a wyróżniają się na ich tle. Naprawdę ciężko mi stwierdzić, która z tych nagród jest dla mnie najważniejsza. Każda docenia naszą markę z innej perspektywy, co tylko bardziej napędza nas do dalszego działania.
Jakie kobiety noszą markę GAWOR?
Wydaje mi się, że ze względu na szeroki asortyment i różnorodność oferowanych produktów nie mamy jednoznacznie określonego profilu naszych klientek. Od lat wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom kobiet, dostosowujemy się do zmieniających się trendów oraz do upodobań naszych klientek. Oferujemy zarówno klasyczne i eleganckie modele torebek, jak i bardziej sportowe czy uniwersalne, które można zabrać ze sobą wszędzie. Jedyne, czego jestem w 100 proc. pewien to przekonanie, że naszą markę noszą kobiety, które wiedzą, czego chcą. Produkt skórzany wyróżnia się na tle pozostałych wyrobów. Jak już wspominałem, do każdego modelu torebki przywiązujemy bardzo dużą wagę. Chcemy, by był dopracowany w każdym calu i uszyty z dbałością o nawet najmniejszy szczegół. Kobieta, która postanowi wejść w posiadanie torebki naszej marki, oczekuje wysokiej jakości, dopracowanego designu i gwarancji, że dany produkt posłuży jej przez długie lata.
Pana definicja kobiety sukcesu w Polsce?
Kobieta sukcesu to kobieta, która wie, czego chce oraz wie, jak to osiągnąć. Ma określony cel, do którego dąży i mimo przeszkód, które mogą pojawić się na jej drodze, żadna z nich nie jest w stanie jej pokonać i uniemożliwić realizacji ustalonych zadań. Kobieta sukcesu jest według mnie pewna siebie, nie boi się podejmować trudnych decyzji i stawiać czoła wyzwaniom. Ona żyje wyzwaniami, które sama stawia przed sobą.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.