Twórcy raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizowali obecność medialną 25 najpopularniejszych gwiazd polskiego YouTube’a. Wyłoniono ich na podstawie zestawienia 100 najbardziej znanych kanałów w tym serwisie. Pod uwagę wzięto materiały z prasy, internetu, radia i telewizji, które opublikowano w 2015 r. Prowadzenie objął tu bezspornie donGURALesko – na jego temat ukazało się 2,1 tys. materiałów, a zaraz po nim uplasował się MaxFloRec – 1,9 tys. publikacji.
Kolejne miejsca to już Cyber Marian (1,4 tys.), SA Wardęga (1,3 tys.), Ajgor Ignacy (1,2 tys.), Asfalt Records (1,2 tys.) i AbstrachujeTV (1,1 tys.). W ścisłej dziesiątce nie zabrakło też littlemooonster96 (1,1 tys.), Step Records (1,0 tys.) i Red Lipstick Monster (0.9 tys).
Najwięcej materiałów, które odnosiły się do vlogów zaczerpnięto z internetu. Drugim najpopularniejszym źródłem okazała się prasa, a następnie radio i telewizja. YouTube’rów nie brakowało także na okładkach czasopism. Najczęściej dziennikarze informowali na czołówkach o kanałach donGURALesko, AbstrachujeTV i SA Wardęga.
Ważny jest również ich ekwiwalent reklamowy. Liderem w tej kwestii okazał się być Cyber Marian. O jakich liczbach tu mowa? Na informacje emitowane w TV, radiu prasie i internecie oraz mające taki sam pozom ekspozycji co vlog trzeba by wydać około 6,1 mln zł. Sporym ekwiwalentem może się też pochwalić 20m2 (5,9 mln zł), Polimaty (5,6 mln zł), SA Wardęga (5,6 mln zł) oraz ReZigiusz (5,3 mln zł). W pierwszej dziesiątce pod tym względem znalazł się też Stuu, Red Lipstick Monster, Abstrachuje TV, a także Niekryty Krytyk.
Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.