zakupy online
Redakcja
07/12/2017

Zabezpieczasz świąteczne zakupy?

Ponad połowa z nas kupuje przez Internet, a grudzień to prawdziwe żniwa dla sprzedawców. Upewnij się, że nie będą to też żniwa dla cyberprzestępców i sprawdź, czy odpowiednio zabezpieczyłaś telefon

Zakupy przez Internet to już norma dla 54% Polaków. Taka forma jest po prostu wygodna, zajmuje mniej czasu, którego ciągle nam brakuje, szczególnie w okresie przygotowań do Świąt. Z kolei e-zakupy za pomocą urządzeń mobilnych deklaruje 47%, czyli blisko połowa osób robiących zakupy online w ogóle.

Badanie przeprowadzone na zlecenie marki Play wśród polskich użytkowników smartfonów pokazuje, że tylko 37% z nas zabezpiecza swoje urządzenie programem antywirusowym. To bardzo niewiele biorąc pod uwagę, że zadbanie o bezpieczeństwo jest niezwykle proste, a może zaoszczędzić nam wielu nieprzyjemności i strat. Zadbajmy o to właśnie teraz, gdy szczególnie często odwiedzamy e-sklepy, aby kupić w nich wymarzone prezenty pod choinkę dla swoich najbliższych.

Zatrzaśnij drzwi przed hakerem

Badania pokazują, że najczęściej w e-sklepach kupujemy odzież, dodatki i akcesoria, a także książki, płyty i filmy. Jednak niezależnie od tego, jakie upominki znajdą się na naszej tegorocznej liście prezentów świątecznych, ważne aby sam proces zakupowy był bezpieczny. Nie możemy w tym względzie polegać jedynie na zabezpieczeniach, które posiada sklep internetowy. Bardzo ważne jest, abyśmy sami zadbali o bezpieczeństwo urządzenia, z którego dokonujemy zakupu.

Zwykle każdy z nas posiada na swoim komputerze program antywirusowy, jest dla nas oczywiste, że trzeba go mieć. A czy pamiętamy o tym, aby w taką samą ochronę wyposażyć swój telefon, z którego tak często dokonujemy płatności online? Badania przeprowadzone w październiku 2016 r. pokazują, że niestety nie.

To duży problem, tym bardziej, że aż 65% użytkowników smartfonów płaci za zakupy w Internecie przy pomocy telefonu lub tabletu, a 23% podaje w trakcie transakcji numer karty kredytowej. Wychodzimy z błędnego założenia, że wystarczającym zabezpieczeniem jest korzystanie z oficjalnych aplikacji banku lub operatora płatności internetowych. Jeśli jednak nasze urządzenie mobilne nie posiada programu antywirusowego, to tak jakbyśmy celowo zostawili hakerowi otwarte drzwi do naszych poufnych danych, narażając się tym samym na niechciane nieprzyjemności i straty.

Fakt, iż wymarzony prezent dla przyjaciółki lub swojej drugiej połówki możemy zamówić korzystając z telefonu, np. wracając z pracy do domu tramwajem – niewątpliwie ułatwia życie. Chcemy, aby nasz upominek sprawił radość, wywołał uśmiech na twarzy oraz, aby po prostu okazał się udaną niespodzianką. Aby jednak przy tej okazji nie zafundować sobie niemiłej i kłopotliwej sytuacji tuż przed Świętami, uzbrójmy swoje urządzenie mobilne w program antywirusowy.

Problem braku ochrony przed złośliwym oprogramowaniem urządzeń mobilnych dotyczy wielu z nas. Badanie pokazało, że co najmniej 16% transakcji bankowych na smartfonach przebiega w sposób niezabezpieczony, zatem skala zjawiska jest niemała, a jego rozwiązanie jest banalnie proste.

Bezpieczeństwo w Internecie jest kwestią, którą uświadamiamy sobie coraz częściej – na szczęście. Niestety także coraz częściej mamy do czynienia ze zjawiskiem cyberprzestępczości. Hakerzy są w stanie w prosty sposób wykraść nasze poufne dane, które podajemy w trakcie dokonywania transakcji internetowych. Jeśli nie chcemy podawać im na tacy numeru karty kredytowej, loginu i hasła do naszego e-konta w banku, koniecznie zainstalujmy na swoim telefonie program antywirusowy, który zapewni skuteczną ochronę przed tego rodzaju atakami i złośliwym oprogramowaniem.

Źródło: LoveBrands Relations

zakupy online
zakupy online

Komentarze Dodaj komentarz (1)

  1. Dagmara 25/05/2018 05:07

    CytujSkomentuj

    Zabezpieczenie ze specjalnej folii na kartę płatniczą też się przydaje :)

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.