Tesco_akcja
Fot. materiały prasowe
Redakcja
10/07/2012

Zmieniają nawyki żywieniowe Polaków

W ubiegłym tygodniu ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna Zdrowy Apetyt, której organizatorem jest Tesco. Akcja ma pokazać klientom, jak w sposób optymalny i niedrogi się odżywiać. Kampanii towarzyszą spotkania z dietetykami w wybranych sklepach, pokazy kulinarne oraz specjalny zegar żywieniowy w formie aplikacji mobilnej dostępny na stronie zdrowyapetyt.pl. Partnerem merytorycznym akcji jest Polskie Towarzystwo Dietetyki

Czy zdrowe odżywianie musi oznaczać kupowanie wyszukanych produktów w wysokich cenach? Kampania Zdrowy Apetyt ma udowodnić, że niekoniecznie, a do zdrowego odżywiania wystarczy odpowiednie łącznie powszechnie dostępnych produktów. Taka dieta może być smaczna i co bardzo ważne, nie nadwyręży naszego domowego budżetu. Kampania Zdrowy Apetyt obejmuje swoim zasięgiem całą Polskę. We wszystkich hipermarketach dostępne są materiały informacyjne.  Dodatkowo, w czterech sklepach Tesco – w Krakowie, Gdyni, Wrocławiu i Warszawie zorganizowane zostaną spotkania z dietetykami Polskiego Towarzystwa Dietetyki. Imprezom będą towarzyszyć degustacje produktów wybranych przez ekspertów żywieniowych, konkursy oraz wspólne zdrowe gotowanie.

Kampania Tesco ma również swoją internetową odsłonę. Główną atrakcją serwisu www.zdrowyapetyt.pl jest zegar żywieniowy. Po wypełnieniu krótkiego formularza serwis dopasuje indywidualny plan żywieniowy w formie listy produktów i przepisów. Tak przygotowany plan żywieniowy można sobie wydrukować, wysłać mailem lub polecić znajomym na Facebooku. Co więcej, zegar żywieniowy przypomina nam, o której godzinie i co włożyć do przysłowiowego „garnka”. Specjalna wersja zegara żywieniowego dostępna jest również jako aplikacja na smartfona z systemem Android lub iOS. Ta aplikacja z kolei  kilka razy w ciągu dnia podpowiada jak zdrowo i mądrze się odżywiać.

Poza tym, Tesco na stronie internetowej przygotowało niemal 300 przepisów, ciekawostki kalkulatory żywieniowe oraz fakty i mity na temat odżywiania – wszystko opracowane przez ekspertów.

- Kilka prostych zasad może zmienić nasze nawyki żywieniowe na lepsze. I właśnie tego chcemy nauczyć naszych klientów w kampanii Zdrowy Apetyt, przy okazji zrywając z błędnym przekonaniem, że kupowanie zdrowych produktów to spory wydatek – mówi Łukasz Kędzior, kierownik projektu w Tesco Polska. Nasza akcja edukacyjna podkreśla zaangażowanie Tesco w kwestie związane ze zdrowiem i odpowiedzialnym odżywianiem klientów – dodaje.

- Ponad połowa dorosłych Polaków ma nadmierną masę ciała, a coraz większy odsetek otyłych dzieci świadczy o narastaniu tego niekorzystnego zjawiska. Otyłość może prowadzić do wielu poważnych konsekwencji zdrowotnych, wśród których wymienić można choroby układu krążenia, cukrzycę typu 2 i niektóre nowotwory – mówi dr Joanna Myszkowska-Ryciak z Polskiego Towarzystwa Dietetyki. Prawidłowe żywienie jest jednym z kluczowych elementów zdrowego stylu życia. Polskie Towarzystwo Dietetyki od lat zajmuje się edukacją żywieniową różnych grup społecznych i dlatego chętnie dołączyliśmy do inicjatywy Tesco- Zdrowy Apetyt.


Kalendarz imprez:

- 7 lipca(sobota) Kraków, CH Tesco, Ul. Kapelanka 54
– 14 lipca (sobota) Gdynia, CH Tesco, Ul. Nowowiczlińska 35
– 21 lipca (sobota) Wrocław, CH Tesco, Ul. Legnicka 58
– 28 lipca (sobota) Warszawa, CH Tesco Gocław, Ul. Fieldorfa 41

Więcej informacji na stronie www.zdrowyapetyt.pl.

Tesco_akcja
Tesco_akcja

Komentarze Dodaj komentarz (1)

  1. Dagmara 14/02/2019 07:11

    CytujSkomentuj

    To dobry znak, że przybywa praktycznych ciekawostek, związanych ze zdrowym odżywianiem, witaminami i dobrymi tłuszczami. Ja bardzo lubię podgrzaną w piekarniku bagietkę z pysznymi ziołami zanurzyć w dobrej oliwie. To pyszne i proste przekąski, które z dodatkiem treściwszej sałaty np. z dodatkiem koziego sera, z powodzeniem robią nam za obiad. Polecam

Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.